Jump to content

Torrent klient


Alle090
 Share

Recommended Posts

Visst visst. Det funkar nog på dom flesta sidorna. Dom som är hårdast (t.ex. grislätet) kanske märker om man är odiskret, men det är lungt om man är förnuftig.

Men den lilla risken som finns gör att jag inte använder det. Fick kämpa hårt för vissa invites, och då seedar jag hellre lite över natten någon gång i veckan.

...jo, det stämmer kanske om Alle. Och leechers vill vi inte ha.

mp3-exklusiva trackers som oink är inte värt att använda xtorrent på, då en torrent med 15~ låtar är för lätt att åka fast på.

Använder bara xtorrent på öppna trackers och på regisar så är det bara filer som är större än 200mb som gäller. Då hinner man få en fint grund på seeden så när en fil är klar ligger den som minst på 1.1 i ratio.

Många mindre torrents kan ha slutat på 1.001 i ratio, och inga leechers och då är man död om dom ser en.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen alls egentligen.

Kan vara bra att använda i början för att få en bra grund på en tracker (ingen skulle säga nej till 3.0 ratio efter en vecka)

Efter det kan man leva gott på den ration ett bra tag framöver utan något ratiofusk.

Själv använde jag det när jag fortfarande satt på ett obrukbart 0.5 bredband, som inte seedade ett jävla piss. Blev bannad på swebits som var den enda trackern jag visste om, och då fick jag nog. Väntade tills dom ränsade, jag blev medlem på en rad av trackers, och började pumpa upp min ratio på alla trackers.

Numera med 24/1 är det inte något som jag egentligen behöver, men jag unnar mig att tanka något, då jag inte kan ha igång torrentprogram när jag spelar. Dock har jag alltid igång det var natt, så jag ägnar mig inte av hit'n'runs bara för jag använder xtorrent.

Uploaded 381.66 GB

Downloaded 52.53 GB

Share Ratio 7.265

Där har vi då min ratio på en tracker. xtorrent ger samma seed som leech, plus extra seed.

Alltså har jag leechat 52.53GB, xtorrent har seedat 52.53GB och jag har helt hederligt seedat 330GB~

Det är bara lite extra grädde i kaffet så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror det är...

Seeders: 100% nerladdat och delar bara med sig.

Leechers: >100% nerladdat och laddar ner och upp samtidigt.

Peers: Seeders och Leechers.

LeechersMen hur laddar man ner mer när man redan har 100%?

eller menar du laddar ner på andra torrents?

Det där 2 results blabla, det är inte säkert att det är faktiska sökresultat utan det är nog bara standardreklam.

Det där om seeds blabla, det vet Qouad.

Jo, reklam var det säker. Men när man letat i ca 3 veckor så lyser man upp bara man ser namnet. Men det lustiga var att sen hittade jag det jag sökte.

OT:

Men det är väl bara typ på såna "måste vara medlem torrent sidor" som man behöver ha en god rotation.

Är det nån här som är rädd för att åka fast?

För det är väl säkrare med torrent än med typ DC++?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen alls egentligen.

Kan vara bra att använda i början för att få en bra grund på en tracker (ingen skulle säga nej till 3.0 ratio efter en vecka)

Efter det kan man leva gott på den ration ett bra tag framöver utan något ratiofusk.

Själv använde jag det när jag fortfarande satt på ett obrukbart 0.5 bredband, som inte seedade ett jävla piss. Blev bannad på swebits som var den enda trackern jag visste om, och då fick jag nog. Väntade tills dom ränsade, jag blev medlem på en rad av trackers, och började pumpa upp min ratio på alla trackers.

Numera med 24/1 är det inte något som jag egentligen behöver, men jag unnar mig att tanka något, då jag inte kan ha igång torrentprogram när jag spelar. Dock har jag alltid igång det var natt, så jag ägnar mig inte av hit'n'runs bara för jag använder xtorrent.

Uploaded 381.66 GB

Downloaded 52.53 GB

Share Ratio 7.265

Där har vi då min ratio på en tracker. xtorrent ger samma seed som leech, plus extra seed.

Alltså har jag leechat 52.53GB, xtorrent har seedat 52.53GB och jag har helt hederligt seedat 330GB~

Det är bara lite extra grädde i kaffet så att säga.

Det är ju ändå fusk? "Efter det kan man leva gott på den ration ett bra tag framöver utan något ratiofusk." Ja, men den ration man pumpat upp innan dess har ju varit genom att fuska. Ska man fuska kan man väl göra det på "riktigt" åtminstone - tanka en populär fil som du inte nödvändigtvis vill ha, och sedan seeda arslet av dig i en vecka eller så. Så gör jag alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju ändå fusk? "Efter det kan man leva gott på den ration ett bra tag framöver utan något ratiofusk." Ja, men den ration man pumpat upp innan dess har ju varit genom att fuska. Ska man fuska kan man väl göra det på "riktigt" åtminstone - tanka en populär fil som du inte nödvändigtvis vill ha, och sedan seeda arslet av dig i en vecka eller så. Så gör jag alltid.

Då ska man passa på att ta en torrent med många peers på. (som tankar) :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det nån här som är rädd för att åka fast?

För det är väl säkrare med torrent än med typ DC++?

Om lagen skulle vara 100% teknisk så är det i princip omöjligt att bevisa att någon seedat en fil på BitTorrent eftersom man bara delar med sig av små små bitar av filen till olika personer, så även om man tar alla delar som man fått från en enda person så är det inte säkert att man får något som går att visa upp (förutsätter att torrenten har ganska många peers).

Jag vet inte hur det ser ut i praktiken dock, men jag känner inte till några som har dömts för att ladda hem från BitTorrent (i Sverige då).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...