Jump to content

Högtalar-problem


pillipossa
 Share

Recommended Posts

Har lite problem med ljudet här. Har 2.1 Högtalare, som funkade finfint innan jag ominstallerade datan, men nu låter det som att baslådan ''snålar'' på effekten (har samma effekt som jag hade när jag köpte högtalarna) och så låter det nåt konstigt från satellit-högtalarna. Är det fel på ljudkortet (nForce2, inbyggt ljudkort i mitt moderkort, ASUS A7N8X-XE), högtalarna, när jag ''råkade'' installera fel drivisar till moderkortet (farsan har samma serie som på mitt moderkort så jag installerade VIA 4in1, från hans skiva, medans jag har just, nForce eller kan det vara glapp/lite löst i kablarna till högtalarna?

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste vara drivrutinerna. Eftersom du bara har formaterat om datorn, och inte ändrat bland kablaget, right?

Är du säker på att du inte hade lekt med Equalizern innan och nu är den nollställd?

Har i alla fall inte hållt på o ändrat bland kablarna. Kanske kommit åt nån kabel med foten :rolleyes: , för att basen ligger typ 0,5 till 1 meter från mina fötter. Så ibland kommer jag åt grejer och så. Men får ta och se angående drivrutinerna...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Men samtidigt borde ju inte kablarna vara så känsliga. Testa vicka på dom och se om du hör nån skillnad?

Ja, det kan vara det, eller så är inte högtalar-kabeln korrekt insatt (kanske sitter löst) i datorn (för att jag måste ''dra'' ut datan varje gång jag ändrar på nåt, t.ex. dra ur nätverkskabeln varje gång man ominstallerar datan)

Redigerad av pillipossa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...