Jump to content

Att vara prostituerad i Sverige.


SlewME
 Share

Bör det vara lagligt att prostituera sig.  

112 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vote: Nej.

Blir bara risk för att sjukdomar osv sprids.

Den som är så jävla dum så han spänner på en hora oskyddat får skylla sig själv.

Men man kan än en gång jämföra med den okontrollerade prostitutionen som finns idag. Där är det större risk för sjukdommar än vad det skulle vara under kontrollerade former. Den som är anställd som prostitutuerad måste givetvis göra regelbundna tester.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Nej!

Jag är emot prostitution.

Den prostituerade löper stor risk att

sprida sjukdomar.

Detta gäller även torsken till viss del.

Förutom det så tycker jag det är

skamligt beteende!

Inga prostituerade på våra gator!

Haha ja för ett förbud innebär ju verkligen inga horor. Plus att en legalisering skulle minska sjukdomarna.

Sluta skriva

såhär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha ja för ett förbud innebär ju verkligen inga horor. Plus att en legalisering skulle minska sjukdomarna.

Är beredd att hålla med dig där. Det enda som skulle hända om man även kriminaliserade hororna är att prostitutionen skulle sjunka ändå längre ned i underjorden med allt vad det innebär med hallickar och annat skit.

Man kan ju tycka att den lag vi har i här i sverige där man kriminaliserar torskarna är lite av dubbelmoral och att den ger tvetydiga signaler, vilket också är sant. Men lagstiftarna var ändå inte helt fel ute. Som det är nu så kan ju faktiskt de prostituerade anmäla misshandlar och våldtäkter och annat som så att säga har med tjänsten att göra.

Hade man däremot även kriminaliserat de prostituerade så skulle inte detta kunna ske med tanke på at om en prostituerad dök upp på en polisstation för att anmäla säg en våldtäckt så skulle hon (eller han för den delen) bli inburad direkt.

Om man vill ha bort gatuprostitutionen så kan nog lagliga bordeller vara en lösning. Då det finns en viss chans att bli av med både trafficking och hallickar. Sjukdomar och sådant borde ju också minska i och med rutinmässiga kontroller av både anställda och kunder.

Redigerad av santek
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att...?

För det första tycker jag att tanken bara är tillräckligt vidrig. Att ligga med vilt främmande folk, fittbeställning efter fittbeställning. Sälja sin kropp till ngn annan, bara för att tjäna pengar. Desperat behov av hjälp. Folk i desperation vet oftast inte vad de ger sig in på. Men sen blir det ett mönster som dem inte kan släppa. Det blir tvångssyndrom. Prostiuterade kan inte ta konsekvenserna.

"-Hej, jag vill boka ett knull.

- Jaha, närdå?

- NU! "

"-Här har du pengarna hynda!

- Tack, nu kan jag köpa droger och leva osunt i resten av mitt liv"

Iof, är det väl relativt... En del njuter av att vara prostituerade, andra inte. Dem som inte gör det säljer sin kropp, och det är inte okey, för då genomgår dem en oundviklig tvångshandling. Och så länge folk beställer prostituerade, kommer dem ju att finnas kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...