Jump to content

Silent Hill 2 + Silent Hill: 2 Disc Collector's Edition


Crusader
 Share

Recommended Posts

29 December så berättade Christophe Gans för en Fransk tidning att Silent Hill 2 är påväg och påbörjad. Roger Avary kommer åter skriva manuset men Christophe Gans kommer tyvärr inte regisera den här gången. Orsaken är att han ska regisera filmatiseringen av det Japanska fighting-skräckspelet "Onimusha" vilket krockar med Silent Hill 2. Men han lovar se till att det blir en regisör som är trogens Silent Hill och håller kvar stilen från första filmen. Regisören han vill ska regisera filmen ska vara Europesk, eftersom han vill inte ha en Hollywood production, samt hellst Fransk.

Christophe Gans sa också att han kommer göra en 2 Disc Collector's Edition av första filmen men att den inte kommer att komma fören om ca 3 år. Han planerar att påbörja den efter att "Onimusha" är klar, vilket väl betyder att DVDn borde bli klar runt samma tid som Silent Hill 2.

Källa

Skönt att det nu är klart att det blir en andra Silent Hill film med tanke på hur bra den första var. Jag gillar inte att Christophe Gans inte kan regisera den själv men han kommer iallafall producera den och vara huvudansvarig. Jag hoppas han väljer rätt regisör.

Men jag undrar vad han menade med att filmen skulle rätta de misstag som fanns från första filmen. Menar han fortsätta på storyn eller missar i storyn eller vad?

2 Disc Collector's Edition av första filmen ser jag verkligen fram mot. Hoppas på en massa bortklippta scener, eftersom ryktena säger att en hel del blev bortklippt (Vissa påstår att 1 timme blev bortklippt från filmen), eller varför inte en Extended Version? ^_^ (Tja, man kan drömma iallafall. Första filmen kändes en aning för kort)

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är nog ensam om att tycka att 1:an inte var speciellt bra, ok att jag inte spelade Silent Hill spelen så mycket, men den var inte skrämmande tyckte jag.

Men har man sett den första måste man ju se den andra, oavsett hur dålig man tyckte den första var.

Du är inte ensam. Jag tyckte faktiskt också att den sög hårt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...