Jump to content

Pet Shop Boys?


Cyper
 Share

Recommended Posts

Förra sommaren fick jag höra Pet Shop Boys nya platta Fundamental och sen dess har jag lyssnat på dom som fan. Fick även tre skivor I jul (Introspective, Behavior och Actually) Undrade om någon fler här lyssnar på dom. AV någon anledning så tror jag inte folk gör det här, men endå. Kan vara kul att veta. Skulle gärna vilja se dom live någon gång. >_<

EDIT: Kan tillägga att det är Pop. Lite smakprov för er som inte har hört dom (förvänta dig inte för mycket)

Paninaro

West End Girls

Rent

Go West

Minimal

Miracles

Pet Shop Boys Intervju

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rådiggar dom här två gubbarna! -_-

Kommer ihåg att jag brukade sitta och lyssna på dom väldigt mycket som liten. Sen glömde jag bort att dom fanns. Fast i sommras hörde jag låten "Minimal" på radio och intresset för deras musik ökade återigen. Please, Very och Fundamental hör till favoritalbumen.

Tror som Cyprez att vissa inte lyssnar på dom av någon anledning, till exempel att dom kanske är lite homo generellt sett...?

Jag har inte fått någon gaystämpel för att jag lyssnar på dom , men vissa som fått lyssna brukar säga "Det lät lite homo". Det är lite synd då dom går miste om dessa två musikaliska geniers musik >_<

Tror nästan att det här är första posten på typ ett år

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rådiggar dom här två gubbarna! :)

Kommer ihåg att jag brukade sitta och lyssna på dom väldigt mycket som liten. Sen glömde jag bort att dom fanns. Fast i sommras hörde jag låten "Minimal" på radio och intresset för deras musik ökade återigen. Please, Very och Fundamental hör till favoritalbumen.

Tror som Cyprez att vissa inte lyssnar på dom av någon anledning, till exempel att dom kanske är lite homo generellt sett...?

Jag har inte fått någon gaystämpel för att jag lyssnar på dom , men vissa som fått lyssna brukar säga "Det lät lite homo". Det är lite synd då dom går miste om dessa två musikaliska geniers musik :)

Tror nästan att det här är första posten på typ ett år

Japp, Minimal har gått ganska mycket på radion iår eftersom deras nya skiva kom ut I sommar. Fundamental är nog en av de bästa albumen de har släppt.

Finns många töntar som bara lyssnar på musik somandra gör. Började lyssna på dom I sommar och har haft tre diskusioner med kompisar. Förstår mig inte på folk som säger ''Dom är gay''. Aja, alla måste få bara fjortis någon gång. Musiken har inget att göra med att någon är homo. Den är underbar och dom är jävligt duktiga på det dom gör. Btw, vilka album har du?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, Minimal har gått ganska mycket på radion iår eftersom deras nya skiva kom ut I sommar. Fundamental är nog en av de bästa albumen de har släppt.

Finns många töntar som bara lyssnar på musik somandra gör. Började lyssna på dom I sommar och har haft tre diskusioner med kompisar. Förstår mig inte på folk som säger ''Dom är gay''. Aja, alla måste få bara fjortis någon gång. Musiken har inget att göra med att någon är homo. Den är underbar och dom är jävligt duktiga på det dom gör. Btw, vilka album har du?

:)

Det enda jag har i fysisk form av dom är en gammal kassett av albumet Very någonstans i källaren, de är lite svagt faktiskt...

Men hittar jag något bra album till ett överkomligt pris skulle jag dock inte tveka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
:shifty:

Det enda jag har i fysisk form av dom är en gammal kassett av albumet Very någonstans i källaren, de är lite svagt faktiskt...

Men hittar jag något bra album till ett överkomligt pris skulle jag dock inte tveka.

Ehum, lite sent svarat men. Själv tycker jag att du ska köpa Fundamental - ett av de bästa album de har gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Stort fan. De är underbara.

5 bästa albumen i ordning:

Behaviour

Introspective

Actually

Very

Please

Ett av mina favoritband, helt klart. Briliant pop.

Kanske borde skriva lite mer än så:

Behaviour - absolut popperfektion. Alltså, det är ett så magnifikt album, så känslostarkt. Being Boring gör en gråtfärdig, Nervously och Jeolousy likaså. Perfekta skildringar.

Introspective innehåller Left to My Own Devices, åttaminutersversionen, som är det bästa de har gjort. Snacka om en upplevelse. Samma omtumlande känsla som My Bloody Valentines Mogwai-remix av Fear Satan bara det att Pet Shop Boys inte ger än migrän på köpet. I övrigt ett underbart mini-album.

Actually - Hitparad!

Very - Ganska ojämn egentligen, men brilliant i sitt upplägg. En väldigt rolig färd från straight till hetro. Lyssna på texterna! Underbart roligt. Discomusiken används som en metafor för homosexualitet. Titlarna avslöjar ganska mycket i sig: I wouldn't normally do this kind of thing, one in a million men, go west, Liberation osv.

Please - Stark debut! Värd att köpa om än bara för a-sidan och de underbara bilderna på innerkonvulten.

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stort fan. De är underbara.

5 bästa albumen i ordning:

Behaviour

Introspective

Actually

Very

Please

Ett av mina favoritband, helt klart. Briliant pop.

Kanske borde skriva lite mer än så:

Behaviour - absolut popperfektion. Alltså, det är ett så magnifikt album, så känslostarkt. Being Boring gör en gråtfärdig, Nervously och Jeolousy likaså. Perfekta skildringar.

Introspective innehåller Left to My Own Devices, åttaminutersversionen, som är det bästa de har gjort. Snacka om en upplevelse. Samma omtumlande känsla som My Bloody Valentines Mogwai-remix av Fear Satan bara det att Pet Shop Boys inte ger än migrän på köpet. I övrigt ett underbart mini-album.

Actually - Hitparad!

Very - Ganska ojämn egentligen, men brilliant i sitt upplägg. En väldigt rolig färd från straight till hetro. Lyssna på texterna! Underbart roligt. Discomusiken används som en metafor för homosexualitet. Titlarna avslöjar ganska mycket i sig: I wouldn't normally do this kind of thing, one in a million men, go west, Liberation osv.

Please - Stark debut! Värd att köpa om än bara för a-sidan och de underbara bilderna på innerkonvulten.

Plötsligt var den här tråden uppe.

Albumet Very har för mig blivit något stort med tanke på Go West. Men jag hoppas du har lyssnat på det nya albumet Fundamental? Det bästa albumet genom tiderna. Den som missar det han fan missat allt. Gillar även deras ''Red Letter Day'' som ger ett klart budskap på vad det verkligen handlar om. De har även gjotrs en ny version på It's a sin. Kunde varit lite mer tempo men endå.

Hier!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Plötsligt var den här tråden uppe.

Albumet Very har för mig blivit något stort med tanke på Go West. Men jag hoppas du har lyssnat på det nya albumet Fundamental? Det bästa albumet genom tiderna. Den som missar det han fan missat allt. Gillar även deras ''Red Letter Day'' som ger ett klart budskap på vad det verkligen handlar om. De har även gjotrs en ny version på It's a sin. Kunde varit lite mer tempo men endå.

Hier!

Jodå, min pappa äger den, så jag har hört den! Molldisco! Klår dock ingen av deras tidigare, förutom Bilingual, som jag inte har haft särskilt mycket kontakt med alls.

Och ni har väl alla hört om då jag hittade deras obskyra 12"-singeln Before i en fin butik i Malmö för endast trettio kronor, just innan jag blev besatt av gruppen, som jag inte köpte, för att sedan stöta på den för 500 kronor, och inse att den är en raritet av RANG.

Och ja, jag stångar mig fortfarande blodig dagligen på grund av det. Jobbigt värre.

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...