Jump to content

Kamera Inställningar


Tux
 Share

Recommended Posts

Hej och God jul förresten!. Just nu sitter jag här vid datorn och undrar vilket kamera inställningar jag bör ha på min kamera. Det här är inställningarna jag har just nu:

EV: +0,07

Focus: Multi AF

Metering Mode: Multi

White Balance: Auto

ISO: 400

Picture Quality: Standard

Flash Level: Low

Picture Effect: Off

Jag undrar också hur man tar bort Blixten :nuke: ...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej och God jul förresten!. Just nu sitter jag här vid datorn och undrar vilket kamera inställningar jag bör ha på min kamera. Det här är inställningarna jag har just nu:

EV: +0,07

Focus: Multi AF

Metering Mode: Multi

White Balance: Auto

ISO: 400

Picture Quality: Standard

Flash Level: Low

Picture Effect: Off

Jag undrar också hur man tar bort Blixten :nuke: ...

Skulle kanske hjälpa om du sa vilken kamera det är.

Och vilka inställningar beror på ljus och shit. Läs lite om det så kanske du kan lista ut lite själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle kanske hjälpa om du sa vilken kamera det är.

Och vilka inställningar beror på ljus och shit. Läs lite om det så kanske du kan lista ut lite själv.

Jag har en: Sony CyberShot DSC-P72.

Jag vill kunna ta sånna här bilder: Länk. Denna bilden togs av Tiger som användes som bidrag i höstfotograferings tävlingen. Ni kan ju se hur "klar" bilden är och vilken fokus den har på "äpplet".

Jag vet att Tiger kanske har redigerat bilden lite men fokusen är så bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en: Sony CyberShot DSC-P72.

Jag vill kunna ta sånna här bilder: Länk. Denna bilden togs av Tiger som användes som bidrag i höstfotograferings tävlingen. Ni kan ju se hur "klar" bilden är och vilken fokus den har på "äpplet".

Jag vet att Tiger kanske har redigerat bilden lite men fokusen är så bra.

Kan själv svara med att bilden inte är redigerad på något sätt, förutom ramen.

Använde mestadels kamerans auto-inställningar, då den knappt tillåter en att ändra nåt själv. Enda jag gjorde var att ha ställt in ISO på 100 då jag tycker att det inte blir lika korniga/gryniga bilder då. Och med kameran inställt på makro/närbild så lät jag den fokusera på äpplet och vinklade sedan bort kameran lite grann.

Bäst är nog helt enkelt att testa med många olika bilder och så kollar man helt enkelt på hur man gjorde på dem som blev bra, funkar för mig i alla fall. :nuke:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...