Jump to content

Nya kåplurar eller liknande.


mr_tobbe
 Share

Recommended Posts

Har tröttnat på mina gamla trasiga Koss Porta Pro, samt att mina Sennheiserlurar för 1500 har gått sönder (de var dock för tunga för att kunna drivas av en portabel musikspelare, någon som vet något om hur garantin lyder på dem? Köpta på Apple för 2 år sen när som helst?) och att orginallurarna till iPoden känns sådär samt att jag nu vill ha några riktiga hörlurar.

Har tittat lite på Grados serie, extra noga SR-60, och dessa verkar underbara. Dock ska de läcka in och ut väldigt mycket ljud, och jag vet inte hur pass bra det kommer att bli vid kommunaltrafik osv.

Men å andra sidan letar jag inte efter några fruktansvärt stora lurar, men det borde väl ändå finnas små kåplurar med bra ljud?

Så, helst kåpor fast om de är halvt täckande fast ändå sluter ljud bra så spelar det ingen roll, designen känns otroligt viktig, hatar fula lurar och med en prislapp på "runt" 1000 kr. Juste, en (upplåst) iPod G5 ska orka driva lurarna BRA.

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Synd att Sennheiser HD555, som jag har och fullkomligt älskar, är öppna. Dock så är de inte de vackraste när man bär dem heller. Men de är lättdrivna (iPod mini klarar dem rätt bra tycker jag).

Förut när jag skulle köpa stod det mellan Sennheiser och Grado, så Grado tycker jag du gott och väl kan satsa på. Kinknissarna borta på CNET har gett 4 stycken bra betyg; http://reviews.cnet.com/4566-7877_7-0.html...45_&tag=dir

Men du kan ju även kolla efter slutna Sennheiserlurar, för den erfarenhet jag har av dem är bara av bra natur.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Från The Dude:

Jag har ett par Grado SR-125 och älskar dem verkligen. Fantastiskt ljud, sitter skönt, ser bra ut (ja, det vet du ju eftersom hela SR-serien har samma design). Men jag skulle inte rekomendera att ha dom på bussen av flera anledningar: dom är öppna, lång&tgrov sladd, inte 3,5mm-kontakt utan den fetare varianten (när jag kopplar dem till min Mp3 blir kontakten+"adaptern" längre än själva mp3-spelare

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...