Jump to content

Grind House


Kiedis
 Share

Recommended Posts

Den första (?) trailern: http://www.wirecrack.com/media/1160736501/..._Terror_Preview

Om filmen:

Handlingen är hittills okänd, men det har ändå annonserats att Death Proof kommer att vara en slasher film, och Planet Terror kommer att vara en zombiefilm.

Filmen Grind House är en cirka 140 minuter lång film som i består av två stycken 60 minuters filmer. Planet Terror, som är skriven och regisserad av Robert Rodriguez, och Death Proof, som är skriven och regisserad av Quentin Tarantino. Emellan de två filmerna så kommer det att visas ett antal faketrailers, varav en av dem ska utspelas i Stockholm.

Filmen har amerikansk biopremiär den 6 april 2007.

Quentin Tarantinos del Death Proof har inte haft sina auditions än.

Filmen spelas in i Austin, Texas och Georgetown, Texas.

Samarbetet mellan Tarantino och Rodriguez har tidigare vart väldigt lyckat (tänker på Desperado, From Dusk Till Dawn och Sin City)

Det verkar som Rodriguez har tagit med en del av stilen från Sin City till hans film..om nu trailern är en av dom riktiga.

Men oavsett om den är falsk eller inte så ser jag fram emot den här filmen/filmerna som fan.

Tarantino har inte misslyckats en gång med en film eller något han vart delakig i (vad jag tycker eller kommer på).

Den ändå filmen som vart lite tveksam från Rodriguez sida är väl "Once Upon A Time In Mexico" (uppföljaren till Desperado).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den första (?) trailern: http://www.wirecrack.com/media/1160736501/..._Terror_Preview

Om filmen:

Handlingen är hittills okänd, men det har ändå annonserats att Death Proof kommer att vara en slasher film, och Planet Terror kommer att vara en zombiefilm.

Filmen Grind House är en cirka 140 minuter lång film som i består av två stycken 60 minuters filmer. Planet Terror, som är skriven och regisserad av Robert Rodriguez, och Death Proof, som är skriven och regisserad av Quentin Tarantino. Emellan de två filmerna så kommer det att visas ett antal faketrailers, varav en av dem ska utspelas i Stockholm.

Filmen har amerikansk biopremiär den 6 april 2007.

Quentin Tarantinos del Death Proof har inte haft sina auditions än.

Filmen spelas in i Austin, Texas och Georgetown, Texas.

Samarbetet mellan Tarantino och Rodriguez har tidigare vart väldigt lyckat (tänker på Desperado, From Dusk Till Dawn och Sin City)

Det verkar som Rodriguez har tagit med en del av stilen från Sin City till hans film..om nu trailern är en av dom riktiga.

Men oavsett om den är falsk eller inte så ser jag fram emot den här filmen/filmerna som fan.

Tarantino har inte misslyckats en gång med en film eller något han vart delakig i (vad jag tycker eller kommer på).

Den ändå filmen som vart lite tveksam från Rodriguez sida är väl "Once Upon A Time In Mexico" (uppföljaren till Desperado).

Trevligt, trevligt, trevligt. Det här ser jag verkligen fram emot. Ska titta närmare på det här imorgon, efter min skönhetsömn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

BUMP

Nu har det kommit ut lite mer om Grindhouse.

Mellan filmerna kommer det tydligen visas kortfilmer, en av dom heter "Cowgirls In Sweden" och utspelar sig i Stockholm, Stockholm är handplockat av Tarantino själv...han har vid flera tillfällen sagt både i Svensk och Amerikansk media hur mycket han gillar Stockholm och Sverige

Imdb

En till Trailer

Hemsidan

209323737_d1158fca9f_o_850810_0.jpg

209333858_da7d354543_o_850810_1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den första (?) trailern: http://www.wirecrack.com/media/1160736501/..._Terror_Preview

Om filmen:

Handlingen är hittills okänd, men det har ändå annonserats att Death Proof kommer att vara en slasher film, och Planet Terror kommer att vara en zombiefilm.

Filmen Grind House är en cirka 140 minuter lång film som i består av två stycken 60 minuters filmer. Planet Terror, som är skriven och regisserad av Robert Rodriguez, och Death Proof, som är skriven och regisserad av Quentin Tarantino. Emellan de två filmerna så kommer det att visas ett antal faketrailers, varav en av dem ska utspelas i Stockholm.

Var ligger logiken i detta?

Förövrigt verkar det bli intresssssssssssssssssssanta film(er).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Läst att det inte gick så bra som väntat för Grind House, bara fyra på biotoppen i USA. Fast jag trodde inte äns att det skulle komma med på biotoppen, verkar lite för knepig för vanligt folk.

Precis, folk förstår sig inte på filmkonst när dom ser det.

Längtar som fan efter den här rullen, hoppas nu att filmen kommer till europa som EN film och inte två som vissa säger, om dom kommer som två har dom ju missat hela konceptet med Grindhouse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grindhouse har just börjat spela i USA och den andra delen av filmen, Death Proof, väntas komma till Sverige 1 juni. Första delen, Planet Terror, börjar spelas i Sverige den 28 september.

Skriver Aftonbladet.

WTF? snacka om att missa hela konceptet med Grindhouse-bio.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...