Jump to content

Krångel med nya skins till fordon..


Jaffao
 Share

Recommended Posts

Sorry om jag gör en Topic som redan finns här..

jag är nybörjare me all modding o.s.v.. och jag förstår mig inte på hur man fixar nya

skins till bilarna, handling, data, default och img tool kan jag nästan, jag gör precis som det står

men det funkar inte, och i vissa behöver man ett program som heter något med wheel?..

förstår mig inte på det alls.. fan ända jag begär är en stylad bil.. men funkar aldrig..hehe :'( ^_^

någon som kanske kan skicka kopior på sina filer till mig över msn?

FDS_General@hotmail.com Tacksam för svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry om jag gör en Topic som redan finns här..

jag är nybörjare me all modding o.s.v.. och jag förstår mig inte på hur man fixar nya

skins till bilarna, handling, data, default och img tool kan jag nästan, jag gör precis som det står

men det funkar inte, och i vissa behöver man ett program som heter något med wheel?..

förstår mig inte på det alls.. fan ända jag begär är en stylad bil.. men funkar aldrig..hehe :'( :rolleyes:

någon som kanske kan skicka kopior på sina filer till mig över msn?

FDS_General@hotmail.com Tacksam för svar >_<

Du behöver nog DMagic Wheelmod, jag begrep inte det heller, men vad jag minns så måste du slänga in modellen och texturen i imgtool, så ska det funka. Till vissa bilar har de ändrat hjulen också, då måste du också ändra i en textfil. Vad den heter minns jag inte, det var så länge sen. Men det finns ju klistrade trådar du kan ta hjälp av.

Här är ett exempel på en enkel textur/färgmod. Modellen i sig, alltså formen på helikoptern, rörs inte över huvud taget). Gör såhär:

1. Gå in i imgtool och döp om polmav.txd till ORIGINALpolmav.txd.

2. Importera StellHells polmav.txd till imgtool. (görs med Commands -> Add.) Nu har du en backup på originalhelin och dessutom en moddad helikopter. Tyvärr är det bara texturen som ändrats, men inte färgen. Den är fortfarande grön, men har svensk text.

3. Gå in i data-mappen och kopiera carcols.dat, kopian ska heta ORIGINALcarcols.dat. Nu har du en backup.

4. Öppna filen "...data/carcols.dat" med anteckningar och sök efter raden "polmav". Ersätt med de siffror som står i readmen. Detta byter ut den gröna färgen på helikoptern med en blå färg.

5. Klar!

Skulle du vilja byta tillbaka går du in i imgtool och döper om polmav.txd till SVENSKpolmav.txd. Sen byter du namn på ORIGINALpolmav.txd till polmav.txd. Sen kolar du carcols och byter ut din trixade rad till originalraden som står i ORIGINALcarcols.dat.

Cheers! :blink:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...