Jump to content

Demoskiva


felshoe
 Share

Recommended Posts

Jag och mitt band funderar på att spela in en demoskiva. Då undrar jag bara, vart ska man skicka dom till om man nu vill ha uppmärksamhet ? Jag kommer satsa stenhårt på musiken i framtiden, och vill inte bli något annat än musiker.

Det jag hade gjort är att först och främst sälja till folk.

Sedan hade jag nog skickat till olika skivbolag, som gärna distruberar den musiken du gillar och inte något stort fläskigt skivbolag, de förstör bara banden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En del radiostationer har program där de spelar demoskivor, du kan ju prova att skicka in material till dem. Eller så skickar du en skiva till arrangörerna av nån mindre "festival" eller annat evenemang. Är ni bra och har tur står ni på scen och får uppmärksamhet snabbare än du hinner säga prostitutionsministerium.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Släng upp den gratis på nätet, med lite tur upptäcker nån er.

Jag håller med!

Är man okända musiker som inga känner till så skall man inte sälja sig, då skall man blotta sig!

Försök att fixa några spelningar, var med i nationella musiktävlingar (som MusikDirekt där min BRORS BAND AVANCERADE TILL RIKSFINAL MEN FÖRLORADE MOT ETT PAR IRON MAIDEN-RIP OFF!)

Bara så att folk hör er utan att behöva anstränga sig för det. GE folk er musik tills vidare :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...