Jump to content

Guide til modding?


Wiiezard
 Share

Recommended Posts

Det skulle vara kul om någon kunde skriva en bra och utförlig guide till modding, det känns som att det är det enda som saknas på sidan.

Gärna hur man moddar vapen, det skulle vara kul. och då menar jag inte hur man lägger upp moddar utan hur man skapar moddar...

Att göra modeller är inte så lätt som du tror :)

Jag har jobbat med sånt i 1 år nu dock inte så aktivt.

Men jag vet på ett ungefär hur man får in modeller i spelet.

Har däremot inte haft in någon modell som jag gjort själv.

Det kräver enormt mycket övning om man ska ha det snyggt.

Så tanka Sketchup eller zmodeller.

Google sketchup finns gratis om du letar på google, och zmodeller hittar du också på google.

Bara att skriva i namnet och sen Download www.google.se

Sketchup rekommenderar jag, där går det enkelt att rita modeller.

Börja med att göra ett hus eller nåt (jag gjorde däremot en C4 första gången.), sen när du förstår dig kan du pröva på ett rum, något enkelt gevär.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att göra modeller är inte så lätt som du tror :)

Jag har jobbat med sånt i 1 år nu dock inte så aktivt.

Men jag vet på ett ungefär hur man får in modeller i spelet.

Har däremot inte haft in någon modell som jag gjort själv.

Det kräver enormt mycket övning om man ska ha det snyggt.

Så tanka Sketchup eller zmodeller.

Googlesketchup finns gratis om du letar på google, och zmodeller hittar du också på google.

Bara att skriva i namnet och sen Download www.google.se

Jag har Google Sketchup och MilkShape. Sketchup var ganska komplicerat, MilkShape ännu mer komplicerat, men det var inte själva animeringsbiten jag tänkte på utan mer hur man får rätt filformat, får in dom i spelet och så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har Google Sketchup och MilkShape. Sketchup var ganska komplicerat, MilkShape ännu mer komplicerat, men det var inte själva animeringsbiten jag tänkte på utan mer hur man får rätt filformat, får in dom i spelet och så.

Ketchup med S är det lättaste modellerings programmet som finns :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har Google Sketchup och MilkShape. Sketchup var ganska komplicerat, MilkShape ännu mer komplicerat, men det var inte själva animeringsbiten jag tänkte på utan mer hur man får rätt filformat, får in dom i spelet och så.

Du var mindre newbie än vad jag trodde :)

För att få in saker i spelet behöver man 3D Studio Max, och en Kams plugin och en till?

Kommer inte ihåg.

Så ska man konvertera dem till .Dff och alla hemma gjorda texturer lägger man i en txd

så har jag förstått det iaf.

Själv håller man på med en ljussabel som jag ska byta mot något, men vet inte vad.

Till GTA San Andreas då :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du var mindre newbie än vad jag trodde :o

För att få in saker i spelet behöver man 3D Studio Max, och en Kams plugin och en till?

Kommer inte ihåg.

Så ska man konvertera dem till .Dff och alla hemma gjorda texturer lägger man i en txd

så har jag förstått det iaf.

Själv håller man på med en ljussabel som jag ska byta mot något, men vet inte vad.

Till GTA San Andreas då ^_^

Om man använder Zmod så behöver man inte plugin. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du var mindre newbie än vad jag trodde :)

För att få in saker i spelet behöver man 3D Studio Max, och en Kams plugin och en till?

Kommer inte ihåg.

Så ska man konvertera dem till .Dff och alla hemma gjorda texturer lägger man i en txd

så har jag förstått det iaf.

Själv håller man på med en ljussabel som jag ska byta mot något, men vet inte vad.

Till GTA San Andreas då :)

Jag fösökte göra en båt men, när ja la in den med GGMM så var den onsynlig.

Och så hade jag problem med Col. ^_^

Hur gör man Col? :o

Om man använder Zmod så behöver man inte plugin. :)

Men en Oreggade Version av Zmod kan heller inte importera nåt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sketchup,4d cinema,photoshop och oreggade( (w00t) ) Zmodeler...Problemet är att man som sagt inte kan impotera filer med oreggade Zmodeler och då undrar jag hur man kan ändra på filerna så att man kan få in det i 4d cinema eller sketchup? (Jag tänker inte köpa modeler)

Importera filer alltså.

Jag vill ju bara ändra lite på bilarna i GTASA :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...