Jump to content

Titan Quest


Hew
 Share

Recommended Posts

Kommer hur som helst köpa spelet, kanske testar nån vecka eller så genom "andra metoder", men blir nog ett definitivt köp efter det.

Själv kommer jag först testa på en Assassin, alltså Warfare+Rogue.

Först och främst dual wield och massor av annat gött för att få melee damage så hög som möjligt.

Ska köra dual wield och nå poison skill som höjer melee damage

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 327
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Här är en liten tutorial till hur ni låser upp fler skillpoints, levels etc.

Ladda ner Hex Editor här.

Öppna den Player.chr till den karaktär ni vill ändra (ligger i mappen som är i Mina Dokument).

För att kunna ha två inriktningar

Leta upp raden 'masteriesallowed' och markera rutan precis till höger om den, en ruta bland siffrorna och bokstäverna till vänster bör nu ha blivit markerad, tryck där och ändra värdet från 01 till 02.

För att ändra leveln på din karaktär

Leta upp raden 'charlevel' och ändra värdet, precis på samma sätt som ovan, till t.ex 10 för level 16.

För fler skillpoints

Leta upp raden 'skillpoints' och ändra till 99.

För fler modifierpoints

Leta upp raden 'modifierpoints' och ändra till 99.

Många av raderna finns ju inte? Sen var det ju lite svårt och hitta dom när det vara var en big pile of shit den där textfilen. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uhm, jag hittar inget med språket i defaults.txt, vad står det? har inte någon mapp i My Games som heter Titan Quest Demo heller..

Du får själv skriva in "Language=English" i defaults.txt. Att du inte har någon mapp som heter Titan Quest Demo där är lite konstigt, testa söka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu var jag klar med demot iallafall, fick ordning på det, men man behövde då inte ändra i defaults.txt, bara den som låg i my games\titan quest demo\settings eller vad det var. Är det någon som vet om man kan ändra mastery när man väl valt en?

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JSHC: Du kan inte ändra mastery, men du kan betala lite guld för att placera dina skillpoints på annat håll.

MAFIA_KING: Har du hittat masteriesallowed trycker du på rutan som är precis till höger om det ordet, alltså den rutan som kommer efter bokstaven 'd' i "masteriesallowed", när du har den rutan markerad så blir en ruta markerad i den vänstra spalten som är full med siffror och bokstäver, i den rutan bör det stå 01, ändra det till 02.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste nu i en PC-Gamer tidning att man kommer att kunna lära sig en till mastery vid lvl 8, så man kan ha 2 masterys, t.ex Warfare och Earth eller vad man nu vill ha :rolleyes: Själv ska jag köra på Warfare och Rouge

Yes, vilket jag även sa i första posten :)

Ska också köra på Warfare+Rogue (Assassin, mwahahahha)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom på Diablo2 är det typ 95% som fuskar på open. (spelar med sina singleplayer på multi)

Och enligt PC-Gamer har Titan Quest tagit massor av grejer från D2

Men är du helt jävla dum eller? det är ju en jävla skillnad på multiplayer och Open-Battle multiplayer....Det kommer säkert bli precis som Diablo 2 med typ krypterade chars i Game Servern eller nått.

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...