Jump to content

Projekt UR


Anathema
 Share

Recommended Posts

BESÖK VÅR IRC KANAL OCH GE KOMMENTARER OCH HJÄLP OSS MED IDEER!

#gtasajtenurgrej på quakenet

Hej!

Jag var just i telefon med en tjej ifrån UR.

De ska starta en "miniserie" när två bröder ska tillsammans med folk över internet starta upp ett forum.

Det forumet ska handla om politik, vad händer i samhället? hur är det med invandrarna m.m

Det ska börja med att de kommer hem till oss när vi sitter och disskuterar med er. Seda ska de komma tillbaka om 2veckor. Vi ska då visa hur långt vi kommit och igen efter 2veckor.

Hon sa att jag skulle sprida detta till folk över internet som är intresserade av detta. Självklart kommer erat namn eller bild vara med som delaktiga för detta projekt. Det är inte jag som ska ta all credits.

Det vi behöver är:

Ett namn för domänen, ska det vara .com eller .se?

Folk som kan scripta, (anmäler mig själv)

Någon som göra fina bilder i ps.

Testare och folk som ger idéer.

och sist men viktigast! Aktiva medlemar som gillar att disskutera.

EDIT:

Vilket forum ska användas?

Designa hemsidan och koda i asp kjan jag, jag kommer inte att säga åt er allt ni ska göra utan jag är absolut med själv.

Men om någon vill hjälpa till och designa så kan ni posta era designer så att vi kan rösta.

Anmäl er nu, hon ska veta hur det blir imorgon kl 10. det skulle vara 3+ för att de ska forstätta med iden.

EDIT2:

En lista på vilka som kommer att kanske/vara med:

Anathema - kodning av asp/php , designa

Anathemas bror - ider och tips, även testing

[O][T] - installation

R2D2 - Kodning utav php

Siana - Design och cssmall

Ebeeto - Mod och design, även testing, ideer men viktigast! slav

Redigerad av Anathema
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 113
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

[O][T]' date=May 23 2006, 14:43' post='705476]

Vad för forum är det tänkt att det skall vara? IPB, vBullentin, phpBB eller annat?

BOT

Jag hade tänkt först att vi ska göra ett eget from scratch. Men har skissat upp lite, det kommer att ta alldeles för lång tid.

Jag vet inte vilket som är bäst, sedan måste man tänka på ekonomin också. Kan alla komma med förslag på forum, ett som är gratis och ett som kostar så kan jag höra mig av med UR.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[O][T]' date=May 23 2006, 14:55' post='705485]

Dessa kostar pengar att använda:

Invision Power Board

vBulletin

Dessa är gratis:

phpBB

WoltLab (Burning Board Lite)

Själv tycker jag IPB är den som ser bäst ut och är lättast att arbeta med.

BOT

Tack, jag ska kontakta dom om saken. IPB känner ju gtasajtarna sig hemma i.

BOT: Skulle du kunna tänka dig intresserad av detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle vara kul att göra nånting för andra för en gång skull. Hur menar du med testare då?

Om projektet kommer igång, så behöver vi folk som kollar hela hemsidan. För att hitta buggar och sådant.

Sen behöver vi folk med ider. Min bror kom just på att en funktion för att ta in namn och protestera. Sådana ider.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det blir IPB så hjälper jag gärna till, men vem betalar ev licens för programvaran och domän med server?

Man kan skaffa en billig domän på http://www.worldhoster.org. Inga SE adresser dock tror jag.

Inte så intresserad av själva huvudsyftet att diskutera politik o sånt, men hjälper gärna till med installation o dyl.

BOT

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Ärrtvå: Har du hans mail/msn?

Är du intresserad av att vara med i detta projekt?

EDIT:

Ok, kul att du vill vara med. jag kan inte såmycket php, har bara kört asp. Men det går att blanda. Inte bra men ändå.

Kan du designa nått?

Redigerad av Anathema
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ärrtvå: Har du hans mail/msn?

Är du intresserad av att vara med i detta projekt?

EDIT:

Ok, kul att du vill vara med. jag kan inte såmycket php, har bara kört asp. Men det går att blanda. Inte bra men ändå.

Kan du designa nått?

Det har jag. PMa mig din msn-adress så lägger jag till. Om jag får någon mer php-kodare med mig, så är jag intresserad. Designa kan jag, inte världens snyggaste men det duger nog i alla fall.

Blanda ASP och PHP är ingen bra idé, finns ingen egentligen anledning heller. Bättre att du lär dig php i så fall, asp är föråldrat.

*edit*

The-copy: du får gärna lägga upp det någonstans och pma en länk så kan jag bygga vidare på det och fixa till lite.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle kunna koda lite, men då vill jag gärna ha minst en till som hjälper mig. PHP blir det i så fall.

Min msn: rasseje@hotmail.com

Ja jag har blivit kontaktat av UR för att jag hade anmält mig till deras program DataKids.

Qouad: Nej! Det kommer att handla om folk(inkl mig) som tillsammans hjälper varandra och bygger en hemsida, för att senare disskutera med varandra och kanske ändra saker och ting i samhället. Det ska bli ganska stort

L_Voll: Vet inte än. Men ni har tid på er tillsimorgon att anmäla er till mig.

R2D2: Sure thing, får försöka kommaihåg det jag lärt mig. Var duktig på detta för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...