Jump to content

Reservoir Dogs blir spel!


Bobbo Viking
 Share

Recommended Posts

Hör och häpna kära vänner! Nu är i alla fall jag glad som ett barn på julafton, en av mina favoritfilmer och kanske en av filmbranchens största blir spel! Quentin Tarantino's klassiker Reservoir Dogs från 1992 kommer till PC, PS2 och X-BOX. Läs mer om detta här; GameSpot: Reservoir Dogs.

EDIT: PÅ GameSpot finns det en 4 minuter lång ingame-trailer till spelet! Det ser enligt mig helt makalöst ut! LÄNGTAR!

Redigerad av Bobbo Viking
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Bobbo Your back! :)

Ganska nice spel :(

kommer det på PC i frammtiden?

Jovars, mer eller mindre. Jo, som sagt, enligt GameSpot och IGN kommer spelet till PC.

EDIT: Hittade en lista med features, vilken följer här;

-Immerse yourself in one of cinema's most influential pieces as you relive the Reservoir Dogs experience complete with Tarantino's trademark style, violence and wit

-The plot unfolds in a non-chronological order, switching between different events as you get the chance to play each iconic gangster

Psycho/Professional Rating system: Play styles are monitored and ratings calculated on your moralistic choices

-Threat System: Includes hostage taking, manipulation and police opposition: the professional way to contain civilians without resorting to lethal force

-Bullet Festival: Manage your character's adrenaline levels to unleash devastating 'crowd control' techniques

-High-speed driving action includes chase and escape

-Full original soundtrack from the film – the Super Sounds of the Seventies brought alive with "Little Green Bag", "Stuck in the Middle with You "and more...

-Features the voice and likeness of Michael Madsen as Mr Blonde

Redigerad av Bobbo Viking
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Får jag stryk om jag inte vet vad detta är för film/serie? :alien:

Nej, men skämmas borde du gott och väl göra. Likaså Colan K.

EDIT: För övrigt så får vi inte chansen att inta rollerna som Mr Pink, Mr White, och resten av gänget förrän i höst. Ack..

Redigerad av Bobbo Viking
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du bara beskriva lite kort om vad den handlar om? ^_^

Om några rånare som misslyckas med en kupp mot en juvelaffär. Filmen utspelar sig i en lagerlokal där ett par stycken av killarna gömmer sig i väntan på resten av gänget. Man får se i återblickar hur personerna var innan de gick med på kuppen, deras bakgrund, vad som gick snett, med mera. Mycket sevärd film om du inte har sett den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Uppdragning. Har klarat spelet nu; tog mig mindre än en dag på svåraste svårighetsgraden. Jättelångt. :) Verkar som det finns flera slut dock, stog "new ending unlocked" efter sista uppdraget.

Det bästa i spelet var Mr. White's kommentarer. "Once I did a gig with a fuckin' comedian. I'm not kidding. Your momma this, your momma that..." Gillade andra uppdraget när man kör runt också, perfekt musik på radion. Leka med paintball gevär var också roligt, borde varit längre. Hade helst tillbringat mer tid inomhus i lokaler.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...