Jump to content

Resor som flippat


Runar
 Share

Recommended Posts

Den här tråden handlar om olika resor du gjort som gått överstyr eller varit allmänt keffa. En galen roadtrip me homiesarna eller cykel semester med föräldrarna, det spelar ingen roll bara de på något sätt urartat.

Själv ska jag berätta om en sak som hända mig i höstas.

jag och två andra polare fick äntligen tillstånd att åka till Danmark. Vi hadde förutspått massor med krök och massor med danskar. Det blev inte riktigt som vi tänkt oss men kul var det. Vi hadde köpt sjukliga mänger med alkohol och hällt i oss ganska mycket då min lättretade kompis blev arg för en skitsak och stack iväg från oss andra helt dyngrak. Vi tänkte inte mer på det just då men senare kom vi på att han varit borta väldans länge. Så vi ringde på hans mobil men dum som han är hadde han slagit av den. Vi letade både länge och väl men tillslut hadde vi inget val så vi ringde hem till Sverige till hans föräldrar som bor i stockholm och meddelade att vi tappar bort deras fulle son Victor. Dom flippade totalt och ville kalla in livgardet men det kunde dom tyvärr inte eftersom de befann sig i Sverige. Vi ringde sedan polisen men de kunde inget göra för han hadde inte varit borta i mer än 24 timmar. Tillslut efter en jobbig natt av letande gick vi hem och sov. När vi vaknade nästa dag var Victor där. han berättade för oss att han hadde varit på en bar och pratat med fulla tyskar hela kvällen. Efter det hade han stupfull glömt bort vart han bodde så han hade gått och sovit på en kyrkogård och nästa dag vaknat och upptäckt att han supit bort 2430 kr den kvällen. Efter det slog vi honom gul och blå och ställde honom i hörnet av rummet som han inte fick lämna förrens vi åkt hem.

Det var allt från mig.

Den här tråden kan dö väldigt snabbt eller leva ett långt och lyckligt liv, det beror på er så: skriv eller inte skriv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte så jättekul läsning men enda "konstiga" jag varit med om på en resa...

Skulle åka till usa med farsan, och självklart kunde vi inte syrrans adress, så vi fyllde i papperet på planet utan att skriva adressen, sen när vi kom dit där dom kollar så papperena och sånt stämmer så sa dom att vi måste ha adressen för att få komma in i usa och vi sa att vi inte kunde den, då fick vi gå till nåt rum, så satt vi där.. i säkert 2 timmar eller nåt, och väntade, sen sa dom att vi skulle gå fram till dom som satt där vid nåt bord och så frågade dom vad dom vi skulle bo hos hette så vi sa namnen och så.. sen kollade dom upp bla bla och så fick vi adress och så.. sen gick vi ut och träffade syrrans man som så snällt väntade på oss fast vi aldrig kom :)

Trodde fan dom skulle skicka hem oss eller nåt <_<

EDIT: I spanien så var jag.. öh.. liten, och så var det modernt att ha kort hår på hela huvvet förutom en liten lång toffs bak i nacken.. så när vi va på en resaturant en kväll så skojade en av dom som jobbade där med att klippa av min toffs och jag började gråta :'(

Redigerad av BroDD
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigaste resorna händer i mitt liv, men en: lördag+kompisar+tråkigt+mopeder+hjälmar-moppe körkort+fika sugna= En resa mellan Ödeshög till Gränna, en oreggad moppe och tre fick åka utan hjälm. Båda mopederna var trimmade och det var mitt på ljusa dagen. Vi åker till Gränna för att ha kul och flumma runt med viftande armar. Vi börjar med en lätt fika och upptäcker hur dyrt det var. Min kompis som inte hade tagit med sig så mycket pengar vi hade tjatat om blir sur. Kaffet smakar skit och jag blir sur. Vi har inte råd att göra nåt kul och måste åka hem, hela gruppen blir sur. Men grymt med tur att vi inte stötte på farbror Blå på vägen dit. Och på vägen ner dit så ringde min mamma på mobilen utan att veta vad jag gör heller... Inte heller så rolig läsning, men en historia iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den här berättelsen hände i somras.

Jag och min familj var i Ungern. (har släkt där)

Så, på lördagen, två dagar innan vi ska åka hem till sverige så följer jag med en kompis jag har där nere i ungern till en nattklubb.. kul som fan tycker jag det är, drar i mig 4 tequilla shots, och 5-6 öl. kommer hem full som fan klockan 3 på natten och mor&far är ute och röker lite.. de skrattar åt mig och tycker att det inte gör något eftersom jag var 16, var utomlands där man var 12 år och var på krogen..

på söndagen, en dag alltså innan vi ska åka hem.. för övrigt så ska vi åka klockan 7 på måndags morgonen.

så, jag följer med min kompis ännu en gång till klubben, och har nu lovat mor att inte dricka för att vi ska åka 120 mil nästa dag.. men, det blev så ändå att jag drack som fan.. ännu mer än förra kvällen och kommer nu hem klockan halv 7 på morgonen . ajaj. tänk er att det är 30-35 grader ute, du däckar i bilen klockan 7 och hinner inte säga hejdå till släktningarna som du träffar vart annat år och du vaknar första gången till på gränsen mellan Slovakien och Tyskland klockan 5-6 på dagen ungefär.

det var inte så jävla härligt, men ett minne för livet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...