Jump to content

MAX hamburgare


P1rsson
 Share

Recommended Posts

Ska för första gången besöka en MAX hamburgerestaurang imorgon. Har hört mycket gott om dom. Dock kommer ju det här svåra beslutet att välja meny.. Så ni som har ätit där förr, vad rekomenderar ni? Äter mycket av mig när jag väl är hungrig.

Vilken mättar bäst?

Har dom samma menysystem som McDonalds? Vad ksotar maten? osv..

Redigerad av P1rsson
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Orginal meny/mål" är det jag brukar äta när jag är där. Du bör undvika deras dippsåser som dom försöker sälja till varje meny, jag har inte hittat nån smak som vart god.

Är du extra hungrig ta en extra cheeseburgare. Max är mig veterligen det enda stället där en Cheeseburgare innehålllar allt från dom vanliga börjarna fast den bara är mindre. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var inte hungrig om du ska dit. tar c:a 15-20 min från att du beställer tills maten kommer

Överdrift. Kommer man vid lunchtid får man maten direkt. Du har försökt att lura i andra det där också.

De har i princip samma menysystem som McD men unvik att lägga till ordet "Mc" på varje meny exempelvis, "Chiken McNuggets".

Du besället vid en separat disk och hämtar maten vid en annan.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var inte hungrig om du ska dit. tar c:a 15-20 min från att du beställer tills maten kommer

Vad har du vart på för seg Max? På den vid Sickla Kaj som jag alltid åker till får jag alltid maten inom 5 minuter, oftast direkt. sällan folk där heller så man kan stå och snacka lite med han/hon i kassan om det tar ett tag och dom är trevliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Överdrift. Kommer man vid lunchtid får man maten direkt. Du har försökt att lura i andra det där också.

De har i princip samma menysystem som McD men unvik att lägga till ordet "Mc" på varje meny exempelvis, "Chiken McNuggets".

Du besället vid en separat disk och hämtar maten vid en annan.

Det är ju sant.. iaf 10 min.. MINST...

själv har jag ingen aning om vad jag tar.. då jag bara säger nån vanlig stor hamburgare med ost på :D gott är det iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Överdrift. Kommer man vid lunchtid får man maten direkt. Du har försökt att lura i andra det där också.

De har i princip samma menysystem som McD men unvik att lägga till ordet "Mc" på varje meny exempelvis, "Chiken McNuggets".

Du besället vid en separat disk och hämtar maten vid en annan.

SlewME, du har rätt i mycket men här har du fel. Går du till mc eller bk på lunchen så får du vänta minst 10 minuter där med. På lunchen är det som mest folk så då borde det ta längst tid. Fast det är klart, på lunchen har folk brått och pallar inte vänta så de går inte till MAX.

Där av det lilla folket.

MAX's affärs ide är att de skall ha färskt kött. De tar köttfärs, gör till en burgare och steker sedan. Mc och BK har färdiga burgare.

Edit: Och jag både beställer och hämtar i samma disk på alla MC och BK's som jag har varit på...!?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SlewME, du har rätt i mycket men här har du fel. Går du till mc ller bk på lunchen så får du vänta minst 10 minuter där med. På lunchen är det som mest folk så då borde det ta längst tid. Fast det är klart, på lunchen har folk brått och pallar inte vänta så de går inte till MAX.

Där av det lilla folket.

MAX's affärs ide är att de skall ha färskt kött. De tar köttfär, gör till en burgare och steker sedan. Mc och BK har färdiga burgare.

Jaha, du tänker så. Jag tänkte mer på väntetiden efter beställning och inte kötid. Men om man räknar med kötid så tar det givetvis mer tid.

Ser inget problem med att beställa någon annan stans, det är charmit.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SlewME, du har rätt i mycket men här har du fel. Går du till mc ller bk på lunchen så får du vänta minst 10 minuter där med. På lunchen är det som mest folk så då borde det ta längst tid. Fast det är klart, på lunchen har folk brått och pallar inte vänta så de går inte till MAX.

Där av det lilla folket.

MAX's affärs ide är att de skall ha färskt kött. De tar köttfär, gör till en burgare och steker sedan. Mc och BK har färdiga burgare.

Edit: Och jag både beställer och hämtar i samma disk på alla MC och BK's som jag har varit på...!?

Stämmer säkert, men jag får alltid mina burgare direkt vid lunchtid. Men det är troligen pga att det MAX jag åker till ligger i ett bostadsområde och då troligen riktar in sig på Middags besökare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, det är personligt tycke men jag tycker att BK är godare. Sen är det bara ännu ett argument för mig för att inte gå dit att man får vänta längre på MAX än på BK. Det tar ju givetvis längre tid att steka en köttfärs klump än en platt burgare.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej det låter bra! :)

Hittade deras hemsida och måste säga att denna ser väldigt lockande ut!

http://www.max.se/food.aspx?page=meny&meny=1016&id=1033

Nu gav du mig ett otroligt stort behov av att ta sig till Sickla på lunchen imorrn. Nåja det var ett tag sen nu så det kan väll va dags att dra en sån. :lol: tar bara 20 min dit, äta och 20 min hem så det hinner man på lunchen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bhaa MAX är skit enligt mig, var på en nyöppnad MAX vid Norrmalmstorg här i Sthlm, dom SÄGER att dom gör burgarna på beställning...så fanken heller, fick dom direkt precis som på donken eller king, ok att det var en lördagsnatt men jag gick ju till MAX just för att få maten gjord på beställning och inte en burgare som legat och blivit unken i nån jävla värmehållare som på Mcdonalds eller Burger King.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bhaa MAX är skit enligt mig, var på en nyöppnad MAX vid Norrmalmstorg här i Sthlm, dom SÄGER att dom gör burgarna på beställning...så fanken heller, fick dom direkt precis som på donken eller king, ok att det var en lördagsnatt men jag gick ju till MAX just för att få maten gjord på beställning och inte en burgare som legat och blivit unken i nån jävla värmehållare som på Mcdonalds eller Burger King.

Har ingen aning om hur det går till inne i stan, men i Sickla har dom färdiga burgare (köttet) liggandes, sen när man beställer så lägger dom in den i ett bröd med grönsaker och liknande så det är i princip bara köttet som legat ett tag, och dom ligger inte speciellt länge innan dom gör nya. Borde fungera så på dom övriga också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ingen aning om hur det går till inne i stan, men i Sickla har dom färdiga burgare (köttet) liggandes, sen när man beställer så lägger dom in den i ett bröd med grönsaker och liknande så det är i princip bara köttet som legat ett tag, och dom ligger inte speciellt länge innan dom gör nya. Borde fungera så på dom övriga också.

Mjo man tycker ju det...men fick min hamburgare inlindat i papper precis som på dom andra kedjorna direkt på en bricka, men ett stort plus var/är att det var fri påfyllning (tror jag iaf) på läsk...det vägde upp besöket på MAX.

Men tycker ändå att det är lite av falsk reklam om dom säger att dom ska göra dom på samma gång som dom får beställning, spelar ingen roll om det är på lunchen/natten/dagen..då ska dom leva upp till förväntningarna som vi Stockholmare hade på detta norrländska företag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo man tycker ju det...men fick min hamburgare inlindat i papper precis som på dom andra kedjorna direkt på en bricka, men ett stort plus var/är att det var fri påfyllning (tror jag iaf) på läsk...det vägde upp besöket på MAX.

Men tycker ändå att det är lite av falsk reklam om dom säger att dom ska göra dom på samma gång som dom får beställning, spelar ingen roll om det är på lunchen/natten/dagen..då ska dom leva upp till förväntningarna som vi Stockholmare hade på detta norrländska företag.

Påfyllningen är inte gratis, men dom brukar sällan orka bry sig om man inte betalar för den. Och ja det är dålig stil att inte leva upp till sitt "motto", som tur är har jag ju inte råkat ut för det men det är mycket möjligt att dom är slarvigare inne i stan/på andra ställen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste bara säga att jag själv tycker det är lite fånigt att bestämma dagen innan vad man ska äta. Sådant ska bestämmas på plats (om man inte ätit förut och redan vet). En "obestämd"/"oförbered" resturangmåltid (tja, borde väl inte räknas som resturang men visst) smakar nog godast än att man har planerat allt i förtid. Man kanske känner sig tryggare dock vilket gör att maten är godare... VAD VET JAG?! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...