Jump to content

Paintball


Stora_tomtefar
 Share

Recommended Posts

Jag och några bekanta funderar på att köpa paintball-markökrer och springa runt i skogen och skjuta på varandra, just för att vi är så jävla mogna, men jag är inte så insatt i ämnet mer än att jag funderar på vilka markörer jag skall köpa.

Givetvis en nybörjarmodell, men jag tänkte om mina bästa vänner kanske har något att säga om saken?

Mina val står mellan den här markören från Hobbex, samt den här från teknikmagasinet.

Modellen från Hobbex ser ut som stryk, men är billig och har plats för TVÅ kolsyrepatroner. Den från TeknikMagasinet är ju lite dyrare och har endast plats för en kolsyrepatron... jag lutar åt att köpa den från Hobbex.

Tror ni att det är någon större skillnad rent kvalitetsmässigt mellan dessa två modeller? Vilket tycker ni låter bäst?

Ni kanske ger blanka fan i vilket? :P

*EDIT*

En till fråga:

Hobbex skriver att en "pumprörelse" krävs mellan varje skott, medans teknikmagasinet skriver "Mantelrörelse". Jag antar att pumplrörelse är samma sak som mantelrörelse, det vill säga att man för manteln fram och tillbaka en gång, och inte står och pumpar markören på ett sådant sätt så att förbipasserande kan tro att man runkar av den? ;)

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla in på Stratec, dom har kvalité.

Syrrans kille köpte en Spyder Rodeo, det är startpaket så man får med camokläder för 98kr.

Mask, handskar, magasin och tank är inräknat i priset.

Quote: Tror verkligen inte dom där är bra, plast så gott som allt.

Är ni 3/6 st så kan ni köpa 1/2 st Marauder annars, bra för nybörjare.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla in på Stratec, dom har kvalité.

Syrrans kille köpte en Spyder Rodeo, det är startpaket så man får med camokläder för 98kr.

Mask, handskar, magasin och tank är inräknat i priset.

Quote: Tror verkligen inte dom där är bra, plast så gott som allt.

Är ni 3/6 st så kan ni köpa 1/2 st Marauder annars, bra för nybörjare.

Jo, de där markörerna känns ju väldigt seriösa ;)

jag hade mer tänkt mig en prova på-modell, och utefter dessa eventuellt arbeta mig uppåt mot dessa dyra, kvalitativa saker :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, de där markörerna känns ju väldigt seriösa ;)

jag hade mer tänkt mig en prova på-modell, och utefter dessa eventuellt arbeta mig uppåt mot dessa dyra, kvalitativa saker :P

Marauder är perfekt då. Man får 3 st markörer + kit för 2490 kr, köper du från hobbex eller så så skulle det kosta runt 5056 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Marauder är perfekt då. Man får 3 st markörer + kit för 2490 kr, köper du från hobbex eller så så skulle det kosta runt 5056 kr.

Hmm... Runt 800 kr vardera får vi punga ut då?... Det låter som ett okej pris. Lite över det jag först hade tänkt, men ändå. Jag skall fundera på saken. Så länge de andra går med på det så är det ju bra, annars så blir det väl Hobbexsakerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om ni skall börja spela paintball är det lika bra att lägga ut mycket pengar på en gång. Om inte markörerna håller hög klass blir spelet bara tråkigt. Det är ju inte kul om den bara säckar ihop mitt under en match. Även ansiktsmaskerna är viktiga, den skall helst vara imfri, annars ser man ingenting efter ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm... Runt 800 kr vardera får vi punga ut då?... Det låter som ett okej pris. Lite över det jag först hade tänkt, men ändå. Jag skall fundera på saken. Så länge de andra går med på det så är det ju bra, annars så blir det väl Hobbexsakerna.

830 kr faktiskt, ^^

Ja, jag har tråkigt ...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...