Jump to content

Inköp av ny datormus


Jacker
 Share

Recommended Posts

En fråga bara... Är den verkligen bucklig eller är skinnet så? Funderar på att köpa den...

Den ser ut så, men den är inte bucklig.

Och förstå, G5 är precis som MX518 men nyare, fler funktioner och högre DPI. Jag tar det igen - likadan som MX518, men högre DPI och fler funktioner.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den ser ut så, men den är inte bucklig.

Och förstå, G5 är precis som MX518 men nyare, fler funktioner och högre DPI. Jag tar det igen - likadan som MX518, men högre DPI och fler funktioner.

Logitech G5 har bara 1 sidoknapp. 2 sidoknappar är användbart när man surfar, bläddra fram och tillbaka och så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns en behändig meny där du kan välja ut alla knappars funktioner. På så sätt kan du bläddra fram och tillbaka till exempel med att luta scrollhjulet höger eller vänster (kan man göra det på MX518?). Eller så gör du snabb- dpi- knapparna som fram och bak på sidan, det är ju bara när du spelar som du snabbt behöver ändra dpin (långsamt när du snipar etc). Betyder det att man måste ändra knapparnas funktion varje gång man ska spela? Icke! Drivrutinerna är gjorda som så att de känner av när ett spel startas, och du kan ha helt andra funktioner för knapparna när du spelar och när du surfar.

G5 är utvecklad av gamers, och anledningen till att de tog bort den ena sidoknappen är för att man för lätt kommer åt den. Och, tyngderna till musen måste man älska! :)

En orange platta som du på olika sätt fyller med tyngder, och sedan stoppar in i musen (oooh, dirty).

logitech_g5_laser_mouse_blog2-722283_678509_0.jpg

Nåväl, smaksak antar jag.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns en behändig meny där du kan välja ut alla knappars funktioner. På så sätt kan du bläddra fram och tillbaka till exempel med att luta scrollhjulet höger eller vänster. Eller så gör du snabb- dpi- knapparna som fram och bak på sidan, det är ju bara när du spelar som du snabbt behöver ändra dpin (långsamt när du snipar etc). Betyder det att man måste ändra knapparnas funktion varje gång man ska spela? Icke! Drivrutinerna är gjorda som så att de känner av när ett spel startas, och du kan ha helt andra funktioner för knapparna när du spelar och när du surfar.

G5 är utvecklad av gamers, och anledningen till att de tog bort den ena sidoknappen är för att man för lätt kommer åt den. Och, tyngderna till musen måste man älska! :)

En orange platta som du på olika sätt fyller med tyngder, och sedan stoppar in i musen (oooh, dirty).

logitech_g5_laser_mouse_blog2-722283_678509_0.jpg

Nåväl, smaksak antar jag.

Ah... Då fattar jag varför dom tog bort knappen. Men jag använder båda knapparna när jag lyssnar på musik, den ena byter man framåt med och den andra bakåt.

Fast det som jag verkligen vill ha är det där coola Logitech-tangentbordet för gamers!

Det och G5 skulle vara en dröm, en dyr dröm! Trådlöst är inget att ha. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...