Jump to content

USA planerar krig mot Iran


Ceone
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 90
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 2 weeks later...
Bibelkoden är en bluff, skriven av någon som vill tjäna pengar på lättrogna människor.

Själv tycker jag att USA, gärna tillsammans med EU och FN, så fort som möjligt ska störta Iran, dock helst utan kärnvapen. Hela Mellanöstern är en tickande bomb. Rätt som det är anfaller extrema muslimer Europa och då är det kört.

På dem bara Uncle Sam!!!

Bibelkoden är en bluff, skriven av någon som vill tjäna pengar på lättrogna människor.

Själv tycker jag att USA, gärna tillsammans med EU och FN, så fort som möjligt ska störta Iran, dock helst utan kärnvapen. Hela Mellanöstern är en tickande bomb. Rätt som det är anfaller extrema muslimer Europa och då är det kört.

På dem bara Uncle Sam!!!

--------------------

Ha du e ju riktigt korkad, tror du själv att FN skulle vara med och starta ett krig, knappast troligt. Dom var emot Irak kriget och ett krig i Iran skulle ju knappast vara annorlunda.

En annan sak som du verkar ha fattat lite trögt är att man inte kommer att kunna "störta Iran" på någon månad, nej ett krig där skulle pågå i många år, USA har ju misslyckat totalt med Irak kriget där det enda rätt dom gjort är att få bort saddam. Iran är många gånger större än Irak, i stort sett hela den Iranska befolkningen hatar USA och skulle gärna se att USA gick under, dessutom ligger Iran nära Afghanistan, pakistan och dom Caspiska länderna (Kirgisitan eller hur fan man nu stavar till dom) vilket betyder att ett par tusen extremister (om det ens nu räcker) skulle ta sig över till Iran och fullkomligt bomba sönder Bushs lilla flummiga armeer. USA har inte och kommer förmodligen alldrig ha någon chans att ta över ett land som Iran. Hoppas att någon knäpper Bush inom en snar framtid.

Det där kassa påståendet att Mellanöstern är en tickande bomb startdes av Bush regering, bara ytterligare en anledning för USA att fortsätta att "bekämpa terrorismen", Bush är ju så jävla blåst att han själv tror på detta, Irak kriget håller ju för fan på att förvandlas till ett inbördeskrig, något som knappast hade hänt om USA anföll.

Mmm precis som om alla extremister är muslimer, mmmm knappast, , extremister finns i alla delar av världen och alla är knappast från mellanöstern.

DÖD ÅT BUSH OCH USA

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ha du e ju riktigt korkad, tror du själv att FN skulle vara med och starta ett krig, knappast troligt. Dom var emot Irak kriget och ett krig i Iran skulle ju knappast vara annorlunda.

En annan sak som du verkar ha fattat lite trögt är att man inte kommer att kunna "störta Iran" på någon månad, nej ett krig där skulle pågå i många år, USA har ju misslyckat totalt med

Irak kriget där det enda rätt dom gjort är att få bort saddam.

...tusen extremister (om det ens nu räcker) skulle ta sig över till Iran och fullkomligt bomba sönder Bushs lilla flummiga armeer. USA har inte och kommer förmodligen alldrig ha någon chans att ta över ett land som Iran.

DÖD ÅT BUSH OCH USA

FN BEORDRADE USA att gå med i Koreakriget, och många svenska soldater skickas ner på uppdrag av FN att just kriga.

Läste i nån nummer av insats och försvar att SSG var nere och röjde rebeller i Kongo för kanske två år sen, på uppdrag av allas vår FN.

Att störta iran är väl inte planen? Man ska skicka in elitförband, bombflyg eller precisionsvapen för att slå ut kärnvapenanläggningarna, och inget annat.

Förutom att USA störtade Saddam, införde de demokrati. Dock håller jag med att Irakkriget var ett misstag (har hört rykten om att någon klant på CIA satte en bokstav fel och råkade skriva "Irak" istället för "Iran" på de underrättelsepapper som sa att landet skulle ha kärnvapen).

Jag tror knappast att extremister kan bomba sönder USA's armé. Och kalla inte USA's armé för flummig, den är världens bäst utrustade, och bland de mest vältränade, plus att de är många. USA hade (om de överhiuvudtaget hade haft den avsikten, vill säga), kunnat ta över Iran. Att landet är stort spelar ingen roll, för den RIKTIGA armén hade USA krossat, och störtat regeringen.

Att säga att USA inte lyckats i Irakkriget är som att säga att Nazityskarna aldrig lyckats invadera något land alls, eftersom att det fanns starka motståndsrörelser i alla länder de erövrade.

Plus ett sista ord. Ingen död åt USA (Bush kan dock ta o dö). Död åt bibelbältet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

USA tänker använda kärnvapen på militära anläggningar mitt ute i Öknen.

Iran hotar med att spränga miljonstäder!

Är det inte lite overkill är använda kärnvapen för att slå ut militäranläggningar? Och "mitt ute i öknen" kanske inte är "mitt ute i öknen" när lokalbefolkningen omkring dör i explosionen och lämnar området ikring skadat för flera decennier framöver.

Och det dröjer minst fem år innan Iran har kärnvapen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ha du e ju riktigt korkad, tror du själv att FN skulle vara med och starta ett krig, knappast troligt. Dom var emot Irak kriget och ett krig i Iran skulle ju knappast vara annorlunda.

En annan sak som du verkar ha fattat lite trögt är att man inte kommer att kunna "störta Iran" på någon månad, nej ett krig där skulle pågå i många år, USA har ju misslyckat totalt med Irak kriget där det enda rätt dom gjort är att få bort saddam. Iran är många gånger större än Irak, i stort sett hela den Iranska befolkningen hatar USA och skulle gärna se att USA gick under, dessutom ligger Iran nära Afghanistan, pakistan och dom Caspiska länderna (Kirgisitan eller hur fan man nu stavar till dom) vilket betyder att ett par tusen extremister (om det ens nu räcker) skulle ta sig över till Iran och fullkomligt bomba sönder Bushs lilla flummiga armeer. USA har inte och kommer förmodligen alldrig ha någon chans att ta över ett land som Iran. Hoppas att någon knäpper Bush inom en snar framtid.

Det där kassa påståendet att Mellanöstern är en tickande bomb startdes av Bush regering, bara ytterligare en anledning för USA att fortsätta att "bekämpa terrorismen", Bush är ju så jävla blåst att han själv tror på detta, Irak kriget håller ju för fan på att förvandlas till ett inbördeskrig, något som knappast hade hänt om USA anföll.

Mmm precis som om alla extremister är muslimer, mmmm knappast, , extremister finns i alla delar av världen och alla är knappast från mellanöstern.

DÖD ÅT BUSH OCH USA

Jahaja, så nu är jag korkad för att jag inte har samma åsikter som herrn? Även om herrn inte har samma åsikt i frågan som undertecknad så respekterar jag er åsikt utan dylika personpåhopp.

Men för att klargöra några punkter:

-Med FN menar jag naturligtvis inte FN-styrkor utan ett FN-mandat som t.ex. i Gulfkriget.

-Lilla flummiga arméer? USA har världens mäktigaste/mest tekniskt utvecklade armé. Nuff said. :)

Iran:

Antal soldater: 755,000

Militärbudget: $4.3 mrd

USA:

Antal soldater: 1,427,000

Militärbudget: $440 mrd (!)

Källa: CIA World Factbook/wikipedia

Det där sista har jag lite svårt att förstå vad ni menar med men på sätt och vis skjuter ni ju er själv i foten med era argument, bäste herrn. Först säger ni att extremisterna kommer att, jag citerar "fullkomligt bomba sönder Bushs lilla flummiga armeer" och att de hatar USA och västvärlden för att sedan ändå konstatera att de är ganska fåtaliga/ofarliga om jag tolkar herrn rätt. Hur ska ni ha det?

Dessutom är inte extremister ett direkt hot för en invasion. Extremisterna kommer ut ur sina hålor när ockupationsmakten har tagit över och en amerikansk general står på torget i Teheran och förklarar mission accomplished. Inte förr.

Herrn vet mycket väl att ingenstans i världen finns det så extrema grupperingar som i Mellanöstern. Varje dag är självmordsbombningar därnere vardagsmat i nyhetsflödet. Varje dag kan vi läsa om någon dåre som har sprängt en skola eller en moské. Det behövs inte mycket för att de extrema muslimerna ställer till med ett väldans liv heller, t.ex. Muhammedbilderna är ett fint exempel på det. Jag har aldrig hört talas om t.ex buddhistiska extremister. Visst, det finns kristna extremister också, men självmordsbombare? Njaa... Därmed naturligtvis inte sagt att alla muslimer är självmordsbombare/extremister men dessa kloka individer kommer tyvärr alltför sällan till tals.

Phew!

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte lite overkill är använda kärnvapen för att slå ut militäranläggningar? Och "mitt ute i öknen" kanske inte är "mitt ute i öknen" när lokalbefolkningen omkring dör i explosionen och lämnar området ikring skadat för flera decennier framöver.

Och det dröjer minst fem år innan Iran har kärnvapen.

Den åsikten har du för att du bor i Sverige, som inte har några riktiga militäranläggningar.

Med mitt ute i öknen, menar jag att det INTE FINNS nån lokalbefolkning i närheten. Och vem vill bosätta sig i en öken egentligen?

Det bästa är att parterna gör upp innan vi hamnar i MAD igen (mutually assured destruction)! Hellre ett tredje världskrig där man använder infanteri, pansarvapen, flygvapen och precisionsbomber, än ett där man helt enkellt bombar skiten ur varandra med NBC-stridsmedel (i och för sig så kommer jag vara tränad och utrustad för att överleva det, till skillnad från er vapenvägrare. Vill dock ändå inte se ett sånt förfärligt krig)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte lite overkill är använda kärnvapen för att slå ut militäranläggningar? Och "mitt ute i öknen" kanske inte är "mitt ute i öknen" när lokalbefolkningen omkring dör i explosionen och lämnar området ikring skadat för flera decennier framöver.

Och det dröjer minst fem år innan Iran har kärnvapen.

Det finns ju bara öken i världens stjärthål.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...