Jump to content

Nytt ofärdigt spel... Eller program...


Stora_tomtefar
 Share

Recommended Posts

Okej, jag har under några månders tid hållt på med ett spel som heter Strafer. Till detta skrev jag först en baneditor i vilken jag tänkte göra banorna till själva spelet, och även låta dig som spelare göra egna banor. Denna baneditor är jag klar med! Denna editor tog mig en och en halv månad att skriva. (Då skrev jag kanske någon timme varje dag. Inte så mycket om dagen, faktiskt.)

Sedan började jag skriva på spelet. Själva grunden till det fungerar, banor gjorde i baneditorn går att spelas, men det är i stort sätt allt. Att skriva spelet tog mig också det en och en halv eller två månader. Sedan försvann all min motivation att skriva klart spelet då jag inte hade kvar några idéer till vad som kunde vara med, eller rättare sagt hur jag kunde få med de idéer jag hade kvar. Således blir spelet aldrig klart.

Så, jag tänker ladda upp baneditorn, källkoden till denna och en liten hjälptext om hur den används om någon intresserar sig :lol:

Vad jag vill få fram ur detta är främst att låta er testa på BanEditorn, som skojigt nog heter DragStrafer, och kanske kommentera något om denna.

Dessutom så vill jag börja på ett nytt spel, igen. Denna gång ett pusselspel. Inte där man lägger pussel, utan ett klurigt spel som är beroendeframkallade, typ som tetris, jezzball, bontago, etc. Jag hade någon idé om att göra spelet King, ni vet det där som man spelade på mellanstadiet då man hade en basketboll och fyra rutor på marken som man spelade på, i en datorspelversion, men jag vet inte om jag kan skriva en sådan bollfysik. Sedan tänkte jag att det kanske vore skoj att göra någon annan mellanstadielek, som kanske Land och Rike, men det var och är bara tankar jag har.

Såå... Har ni några förslag? :wub:

Annars testar jag och ser ifall jag är kapabel att göra "Land och Rike" :lol:

DragStrafer

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det posetiva:

snyggt och rätt kul... ^_^

Det neggativa:

Jag vet inte omdet är detta program

det är fel på eller inte men när jag skulle

avsluta så... B(lue)...S(sreen)...O(f)...D(death)... :blink:

Fint att du tycker så. Det värmer :)

Dina ord också Flugfarfar... Eller Siana.

Angående BSD:n.... Jag gissar på att du kör på ett äldre operativsystem? Det kanske kan ha något med det att göra?

Dessutom så antar jag att du stängde av programmet rätt? >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, XP får Bluescreens, men inte särskilt ofta.

Bara om något har stått på öronen.

Jasså. Jag har bara sett en BlueScreen på XP, och när man väl fått den så får man formatera om datorn då det är något på hårddisken som är fel. Jag antar att det inte är denna?

By tha way; jag stänger ner servern ett tag nu. Roliga timmen då alla laddar ner DragStrafer är således över. Låt tråden dö ut ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...