Jump to content

Fakta om Rock 'n' Roll


.:Gurkan:.
 Share

Recommended Posts

Vi håller på med ett Musik/Engelska projekt i skolan.

Man får välja mellan olika rock stilar och min grupp jag hamna i valde Rock 'n' Roll.

Sedan fick man välja en låt som skulle vara gjord på 70-talet. Vi valde David Bowie med Let's Dance. Jag vet, låten är varken Rock 'n' Roll eller från 70-talet, men våran musiklärare tillät låten.

Alla i gruppen fick en uppgift man skulle göra och min uppgift blev att skriva om Rock 'n' Roll, vilket är den lättaste uppgiften om man gämför mellan att skriva om Låt texten och analysera texten och som en av min kopisar fick gör var att skriva om David Bowie.

Men jag mistog mig, det var inte så lätt som jag trodde att hitta fakta om Rock 'n' Roll. Jag sökte och sökte på Rock 'n' Rolls historia men jag hittade vanlig rock historia och nu söker jag hjälp här.

Vet ni någon bra sida om Rock 'n' Roll historia?

_:_

Redigerad av .:Gurkan:.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förlåt! :'(

Men det är din quote det är fel på...testa länken igen! du kanske klickade på ett dåligt sätt?

Men det där är allt du behöver...eller, hitta AD/DC's sida också!

nej jag stavade inte fel på AD/DC...fast jg menar ju så klart AC/DC!

Redigerad av chiligr
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte den riktiga storyn! :ermm:

Egentligen ska vi väl backa bakåt ända tills beatles och buddy holly...

Jag var smått oseriös, måste jag erkänna. Allt började i Södern, då ett gäng glada afrikaner blev ditskickade i tjusiga fartyg. Gospeln, govänner, gospeln. Sedan kom "folk"-genren, som utmynnade i folkrocken, och där har vi det. På ett ungefär. Blues och liknande spelar ju in, också.

Leadbelly kan vara en nyckelfigur. Googla. Är jag din dadda, eller?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var smått oseriös, måste jag erkänna. Allt började i Södern, då ett gäng glada afrikaner blev ditskickade i tjusiga fartyg. Gospeln, govänner, gospeln. Sedan kom "folk"-genren, som utmynnade i folkrocken, och där har vi det. På ett ungefär. Blues och liknande spelar ju in, också.

Leadbelly kan vara en nyckelfigur. Googla. Är jag din dadda, eller?!

Hehe...den där " :ermm: " grejen var också menad som enlite sarkastisk min...eller vafan det heter...jag ska inte tro att jag kan använda svåra ord...för det går sällan bra!

Men ingen blir faktiskt mer Rock n' roll än Ian fraser "Lemmy" Kilmister. punkt. punkt. punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...