Jump to content

Sketchup tråden


GRIM(back
 Share

Recommended Posts

Rätt ok för första grej men den har nog inte samma mått som den riktiga, och så har lagt på extra polys som inte behövs, men det är ju trots allt din första keep it up!

bättr eän mina första försök ^_^

Redigerad av GRIM(back
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 350
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Rätt ok för första grej men den har nog inte samma mått som den riktiga, och så har lagt på extra polys som inte behövs, men det är ju trots allt din första keep it up!

Tack.

Måtten kan bero på mina riktigt dåliga "skillz" i PS.

När jag förminskade bilderna t.ex.

^_^

Btw: Alla extra polys(allså onödiga detaljer t.ex.) tog jag med för att göra så lite detaljerade texturer som möjligt :">

Hatar att göra texturer.

Och öhh.. Vet du om man kan göra bump texturing i Sketchup?

Redigerad av Glockalnet
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack.

Måtten kan bero på mina riktigt dåliga "skillz" i PS.

När jag förminskade bilderna t.ex.

^_^

Btw: Alla extra polys(allså onödiga detaljer t.ex.) tog jag med för att göra så lite detaljerade texturer som möjligt :">

Hatar att göra texturer.

Och öhh.. Vet du om man kan göra bump texturing i Sketchup?

Np

nej menade typ vid pipan... cylindern ska inte gå igopp med ytan då måste man adda mer polys om du dra cylinderna igenom ytan så kan du ha färre polys utan att man ser ett dugg skilnad, det är sånt som kallas onödiga pollys men man lär sig det med efterhand

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rätt ok för första grej men den har nog inte samma mått som den riktiga, och så har lagt på extra polys som inte behövs, men det är ju trots allt din första keep it up!

bättr eän mina första försök ^_^

Jag tycker den var jätte snygg, och skiter i om det är 20 extra pollys eller vad det kan va på pipan. Kanske en "motståndare" till grimn?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vare inte din farsa som hade kommit hem med nått 3dprogram x_simpa_x ?

Jag vill att Kåppstaaar ska bygga på sin bil o uppdatera lite för oss ! ^_^

Jo, men jag har inte använt 3dprogrammet av 2 orsaker.

Det är installerat på hans dator.

Pappa reser mycket på sitt jobb så han är inte hemma alltför ofta, just nu är han påväg till Norge igen efter att ha varit hemma i ungefär en dag.

Och när han väl är hemma jobbar han mycket med sin dator (vanliga jobbet alltså) så jag kan inte sitta vid hans dator eftersom att han behöver den.

Edit: Ok, det blev 3 orsaker ^^

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...