Jump to content

Playstation!


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Eftersom topicen heter Playstation, kan vi inte snacka om alla konsollerna? ^_^

Minns tiderna då jag var liten och spelade Playstation 1 spel som Crash bandicoot, metal gear Solid, Crash Team Racing och många fler. Samt när man varje månad köpte ett nytt numer av Playstationmagasinet och spelade igenom alla demo:n hela dagarna. :wub:

Playstation 2 är den konsollen jag upptäckte RPG-spelen. Sånna som Final Fantasy, Star Ocean, Suikoden, Kingdom Hearts mm. Och fantastiska spel såsom Metal gear Solid 2, Jak and Daxter, WRC (Klonoa 2 ?? :) ) mm. :wub: :">

Kan knappt längta tills Playstation 3 kommer ut. Och spela alla dessa spel med sjukt snygg grafik. :) Fast jag hoppas också att dom ska göra roliga spel men massa originella idéer, och inte bara massa actionspel och uppföljare. ;)^_^

Redigerad av Alpha
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 152
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Eftersom topicen heter Playstation, kan vi inte snacka om alla konsollerna? ^_^

Minns tiderna då jag var liten och spelade Playstation 1 spel som Crash bandicoot, metal gear Solid, Crash Team Racing och många fler. Samt när man varje månad köpte ett nytt numer av Playstationmagasinet och spelade igenom alla demo:n hela dagarna.  :wub:

Playstation 2 är den konsollen jag upptäckte RPG-spelen. Sånna som Final Fantasy, Star Ocean, Suikoden, Kingdom Hearts mm. Och fantastiska spel såsom Metal gear Solid 2, Jak and Daxter, WRC (Klonoa 2 ?? :) ) mm. :wub::">

Kan knappt längta tills Playstation 3 kommer ut. Och spela alla dessa spel med sjukt snygg grafik. :) Fast jag hoppas också att dom ska göra roliga spel men massa originella idéer, och inte bara massa actionspel och uppföljare. ;)  ;)

Du låter som en kopia av mig. Har säkert 30-40 demoskivor hemma ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fattar ej varför Sony ska bråka om att ha memory sticks till PS3... Memory card suger enormt och PS3 hade varit ännu mer dominant om det var en hårddisk med...

Jävla Sony...

Lite jobbigt att behöva ta med sig hela konsollen för att få med sig en sparning till en kompis eller liknande. Fast en extern hårddisk hade ju inte varit fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite ny info från Gamereactor.

Det har varit relativt tyst om Playstation 3 den senaste tiden, men nu har det ramlat in lite ny och spännande information. Först och främst rapporterade nyhetsbyrån Reuters att Sony har bekräftat att maskinen ska finnas ute våren 2006. Vart den kommer finnas ute är dock inte klart, men att det handlar om ett japanskt släpp är att föredra.

Det andra är de uppgifter som publicerades i Playstation-tidningen PSM, som enligt uppgift ska komma från en anonym spelutvecklare. Dessa är som följer:

- Det är betydligt fler spel under utveckling än vad man tidigare trott i USA.

- Vissa utvecklare har redan fått helt färdig Playstation 3-hårdvara.

- Playstation 3 är snabbare än väntat, och dessutom kommer konsolen innehålla möjlighet att spela in film genom DVR.

- Sony kommer tillhandahålla en mjukvara som liknar iTunes, där konsumenten ska kunna ladda hem högupplöst film och högkvalitativ musik.

- Playstation 3 kommer ha liknande Media Center-funktioner som Xbox 360 har, fast med bättre möjligheter.

- Man ska kunna streama musik och film från datorn genom sitt hemmanätverk.

Hur mycket av detta som stämmer låter jag vara osagt, då man ska ta allting med en nypa salt. Faktum kvarstår att Sony fortfarande inte har visat upp ett enda spelbart spel till Playstation 3, och enligt dessa uppgifter ska alltså konsolen komma inom tre-fyra månader.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite ny info från Gamereactor.

Det har varit relativt tyst om Playstation 3 den senaste tiden, men nu har det ramlat in lite ny och spännande information. Först och främst rapporterade nyhetsbyrån Reuters att Sony har bekräftat att maskinen ska finnas ute våren 2006. Vart den kommer finnas ute är dock inte klart, men att det handlar om ett japanskt släpp är att föredra.

Det andra är de uppgifter som publicerades i Playstation-tidningen PSM, som enligt uppgift ska komma från en anonym spelutvecklare. Dessa är som följer:

- Det är betydligt fler spel under utveckling än vad man tidigare trott i USA.

- Vissa utvecklare har redan fått helt färdig Playstation 3-hårdvara.

- Playstation 3 är snabbare än väntat, och dessutom kommer konsolen innehålla möjlighet att spela in film genom DVR.

- Sony kommer tillhandahålla en mjukvara som liknar iTunes, där konsumenten ska kunna ladda hem högupplöst film och högkvalitativ musik.

- Playstation 3 kommer ha liknande Media Center-funktioner som Xbox 360 har, fast med bättre möjligheter.

- Man ska kunna streama musik och film från datorn genom sitt hemmanätverk.

Hur mycket av detta som stämmer låter jag vara osagt, då man ska ta allting med en nypa salt. Faktum kvarstår att Sony fortfarande inte har visat upp ett enda spelbart spel till Playstation 3, och enligt dessa uppgifter ska alltså konsolen komma inom tre-fyra månader.

:unsure: Det vore kul!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...