Jump to content

King Kong


Bobbo Viking
 Share

Recommended Posts

Ah.. Då va' man hemma igen :unsure: Har nyss varit och sett Peter Jackson's version av klassikern "King Kong" och jag måste säga att nu har han överträffat sej själv. Vem kunde tro att han skulle göra något som var bättre och tuffare än Sagan om Ringen-trilogin? Inte jag iallafall. Denna filmen va' super rent ut sagt. Någon annan som sett den och delar samma åsikt om detta 8 underverk till film? Jackson har fått med allt, fångat den rätta stämningen av depressions-tiden i USA, Skull Island som krälar och sliskar av allt från skräckinjagande dinosaurier och förväxta skalbaggar till Kong själv. Om ni inte har sett denna film rekommenderar jag den starkt! Nu fattas bara spelet, måste införskaffa det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

È det någon som har spelet och kan rekommendera det så jag slipper göra ett bottennapp och det nu skulle va' dåligt. Det ser nästintill lika fantastiskt ut som filmen om man ska gå på bilderna men kan aldrig vara för säker.

Jag har spelet(limited edition). Det var väl okej men var ändå inte så jätte långt. Gick ganska snabbt att klara det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, de påminner väldigt mycket om Smeagol och orcherna i Sagan om Ringen. Riktigt scary.. :P

Dom var vidriga och läskiga.

Jag tycker dock filmen kanske blev liiiiite överdriven i mitten, jag menar...lite onödigt mycket dinosaurier på samma gång. Dessutom borde alla ha vart rätt döda när dom sprang mellan benen på Dinsaurierna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

È det någon som har spelet och kan rekommendera det så jag slipper göra ett bottennapp och det nu skulle va' dåligt. Det ser nästintill lika fantastiskt ut som filmen om man ska gå på bilderna men kan aldrig vara för säker.

Spelet var kul så länge det vara (vilket inte var lång tid alls, klarade ut det på nån dag).

Lite eformigt blev det också, men helt klart ett bra spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åhå, okej. Hade tänkt införskaffa det till PS2:an :P Får man spela både på Skull Island och på Manhattan med både Jack och Kong?

Den största delen av spelet är på Skull Island med Jack, fast dom 2-3 sista banorna är med Kong på Manhattan.

Och, du får ju spela med Kong på Skull Island också, fast det är mera utav Jack där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...