Jump to content

CrashDiet


pKz
 Share

Recommended Posts

Ja... skillnaden är ju bara att de flesta i Sverige inte har en aning om vem han är. Eller hans band. Självmord är ju... löjligt. Fegt. Att fejka sin död så dödar man inte sig själv iaf. Dessutom var det typ skillnad på kändisskapen - världskänd och knappt känd i sitt eget land. Hm..

Var inte CrashDïet kända i Sverige? Ne, OOO-KEEEEJ. Haha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nämen inte så kända var dom väl?

Iaf, R.I.P., jävligt synd faktiskt, CrashDiet vågade återuppliva 80-90talet. >_<

Dom får en reklamplats för 3g, alla ser den p.ga tv3s reklampauser. Efter 1timme crashdiets album hade kommit ut on teh net hade 2000 laddat ner det.

Ungefär 30 st nerladdningar / minut.

Japp, det var tufft av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha... de varade ju faktiskt inte länge, synd var det ju. Det första jag tänkte på när jag hörde om att Dave var död, var att han begick självmord bara för att komma till "listan" av rockare som dött under konstiga omständigheter (finns egentligen ingen sån, det är bara något som någon kommit på, iaf bl.a. Jimi Hendrix, Jim Morrison, Kurt Cobain, etc. hör till den "listan"). Det var ju egentligen en jävlä sjuk tanke, nu när jag tänker efter ^_^ , så ingen bör ta illa upp :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha... de varade ju faktiskt inte länge, synd var det ju. Det första jag tänkte på när jag hörde om att Dave var död, var att han begick självmord bara för att komma till "listan" av rockare som dött under konstiga omständigheter (finns egentligen ingen sån, det är bara något som någon kommit på, iaf bl.a. Jimi Hendrix, Jim Morrison, Kurt Cobain, etc. hör till den "listan"). Det var ju egentligen en jävlä sjuk tanke, nu när jag tänker efter ^_^ , så ingen bör ta illa upp :wub:

Han var alkis och knarkade...klart killen inte var lycklig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha... de varade ju faktiskt inte länge, synd var det ju. Det första jag tänkte på när jag hörde om att Dave var död, var att han begick självmord bara för att komma till "listan" av rockare som dött under konstiga omständigheter (finns egentligen ingen sån, det är bara något som någon kommit på, iaf bl.a. Jimi Hendrix, Jim Morrison, Kurt Cobain, etc. hör till den "listan"). Det var ju egentligen en jävlä sjuk tanke, nu när jag tänker efter ^_^ , så ingen bör ta illa upp :wub:

Dom varade 5 år? :S 2000 började dem spela musik? ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rätt konstigt då ändå...

Alkoholister/Narkomaner super/knarkar bort deras besvär.. Då skulle det inte behövas något självmord här inte.. Men han försökte kanske bli ren, jag vet inte.

Vad jag förstått så ville han bli ren, och han klarade inte av det. Så, han tog självmord.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Jaha... de varade ju faktiskt inte länge, synd var det ju. Det första jag tänkte på när jag hörde om att Dave var död, var att han begick självmord bara för att komma till "listan" av rockare som dött under konstiga omständigheter (finns egentligen ingen sån, det är bara något som någon kommit på, iaf bl.a. Jimi Hendrix, Jim Morrison, Kurt Cobain, etc. hör till den "listan"). Det var ju egentligen en jävlä sjuk tanke, nu när jag tänker efter :P , så ingen bör ta illa upp :P

Du glömde "Dimebag" Darrell Lance Abbott (Pantera, Damageplan). Pantera är (var) världens bästa band, det är min åsikt. Men jag är fortfarande väldigt förtjust i åttiotalsvågen och tyckte väldigt bra om Crashdïet. Jävla synd att det hände. Gillade dom som fan. Till alla er där ute som diggade Crashdïet tycker jag att ni borde kolla in Pink Lips (http://www.pinklips.tk/) ett band som inte kommit lika långt, men som är musikaliskt sett minst lika bra! Lyssna bara på "Hollywood"! Hoppas dom tar sig lika långt, boch håller sig undan från drogerna och skiten, för jag vill itne att dom slutar likadant. Men, som sagt, jävligt synd att det hände - Rest In Sleaze, Dave!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...