Jump to content

Wheel of Time


Crusader
 Share

Recommended Posts

Nån mer än jag som är jätte förväntansfull inför filmatiseringen av Robert Jordans fantastiska verk? ;P

Bättre fantasy serie har inte gjorts sen J.R.R Tolkien gjorde LotR och nu ska den bli film. (w00t)

För tillfället finns det 11 böcker på engelska (Varje bok är uppdelad i 2 delar på svenska så det finns 22 svenska) samt 3 prequels eller så. Detta gör WoT till den längsta ihop hängande (Alla böckerna är som en låååång roman uppdelad i böcker) fantasy serien någonsin och populäraste sen LotR. :P

Dessa böcker ska de nu sätta ihop till en film på ca 1h 40 min.

;) Skojar bara. De har lovat att de ska göra en film per bok. Först ut är första boken "The Eye of the World" ("Farornas väg" och "Tidens Hjul" på svenska) men när den blir klar eller ens påbörjad är ännu oklart. Eftersom de bestämde sig för att göra filmerna för ett år sen har det varit fullt upp med planeringar och skaffa partners till projektet, antar jag. De har lovat samma kvalitet som Lord of the Rings och Harry Potter och med miljontals fans i hela världen så har de mycket att leva upp till. ;)

Handlingen är för komplex för mig att förklara för icke fans men i början handlar det om Rand, Mat och Perrin som måste fly deras hemstad för att ta reda på varför ondskans makter är ute efter dem. Sedan utvecklas det mycket och tidigare mindre karaktärer får en större roll och större får en mindre roll. Men alla har den en viktig roll i storyn.

En utvald ska leda världen i ljus och mörker.

Jag ser verkligen fram mot filmerna och kan knappt vänta till de kommer på bio men det lär nog ta ett par år till. (w00t)

Vill höra lite vad andra fans tycker. Vem borde regisera?, göra musiken?, designen?, skriva manuset?... och vilka skådespelare borde spela huvudrollerna???

Själv vet jag inte om regisören. B) Många tycker säkert Peter Jackson ;) men han var ett fan till LotR. Den som jag vill ska regisera måste vara ett stort fan av serien så att jag vet att den inte blir förstörd.

När det gäller musiken så vet jag vem jag vill ha: Michael Kamen. Mannen som gjorde ett av de bästa soundtracken i filmhistorien (Och perfekt fantasy) till "Robin Hood: Prince of Thieves". :wub: Tyvärr dog han för 2 år sen så den drömmen går för evigt i kras. :'(

Designen är samma sak som med regisören... nån som har en klar bild hur det ska se ut och verkligen gillar böckerna.

Samma med manuset. Hade varit kul om Robert Jordan själv kunde ha gjort det men han har ju tyvärr ingen erfaren het med att skriva film manus och det är ju stor skillnad mellan roman och manus. Men nån som känner till böckerna bra och får med alla viktiga delar i filmen.

Skådespelare är en svår del. De måste ha rätt ålder och inte se för gammla ut sen i de sista filmerna. Så erfarna unga skådespelare hade nog varit bra. Bra skådespelare som ser rätt ut och passar för rollen.

Vad tycker ni andra?

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, I'm not so exited as you are. Men vad handlar den om?. I didn't read the text you wrote..sorry :wub:

Så du har skaffat dig en hundvalp. Så trevligt. Nej, jag har inte gjort något i helgen. Fast det kanske inte va det du frågade? Läste inte vad du skrev så jag körde bara på mitt egna race. Doh! :shifty:

Ska jag anställa en dagisfröken som läser högt för dig? Idén med forum är att man ska läsa och skriva. Inte skriva och skriva. Geeze.. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...