Jump to content

Columbus 570 XL


Flamman
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 62
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Lite svar på Era frågor:

(har varit i skolan hela dan så jag har inte kunnat svara :D )

speedez:

Jag skall försöka göra den lite finare utantill, detta är bara en testversion ;)

linus_gta:

Den har ett väldigt detaljerat innehåll, men man kan inte gå runt i den ännu.

darkjak:

Vet ej hur man får in texturer i Zmod, men om du vet får du gjärna säja.

Ang. hur svårt det är att göra en båt beror på erfarenhet. Jag bygger förvisso i sketchUp, men jag tycker att det är rätt så lätt. Men det är pilligt att få allt och stämma ;)

PS) Vad är en dummies? >_<:shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite svar på Era frågor:

(har varit i skolan hela dan så jag har inte kunnat svara :D )

speedez:

Jag skall försöka göra den lite finare utantill, detta är bara en testversion ;)

linus_gta:

Den har ett väldigt detaljerat innehåll, men man kan inte gå runt i den ännu.

darkjak:

Vet ej hur man får in texturer i Zmod, men om du vet får du gjärna säja.

Ang. hur svårt det är att göra en båt beror på erfarenhet. Jag bygger förvisso i sketchUp, men jag tycker att det är rätt så lätt. Men det är pilligt att få allt och stämma ;)

PS) Vad är en dummies? >_<:shifty:

På bilar använder man dom för att spelet ska veta var dörrarna hjulen, och föraren ska vara nånstans.

På båtar bör det väl finnas dummies för roder och förare.... eller?

Jag vet inte heller hur man texturerar i zmod, o ingen verkar ha lust att berätta det för mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det finns dummies för föraren på en båt. Sen finns det en col fil(collision) som talar om för spelet var man kan gå på/i båten och hur båten är formad.

@Flamman: Snygg båt. Kanske lite kantig men så är det när man e nybörjare. Den kanske skulle vara lite större? Eller det kanske bara ser så ut på bilden.

@ Darkjak: Om du vill texturera eller färglägga ngt i zmod så får du ändra till läget som visar modellens Faces. Kub nr 3 från vänster. Sedan får du gå ner i menyn och klicka på Select. Då kommer det upp t ex: single, quad, circle och lite annat. Med dessa olika verktyg kan du välja de faces du vill färglägga/texturera. När du har markerat det du vill så trycker du på E (Material Editor) och klickar på copy. Se bilden. Om du nu kopierade default material hamnade det längst ner på listan. Ta och välj det. Ta och kryssa i primary texture och tryck load map. Då kan du välja den bild/textur du vill ha.

Obs den måste ha jämna mått till exempel 512x512 , 64x64 osv. När du har gjort detta klickar du ok och assaign to selection. Testa själv och exprimentera lite så lär du dig mer.

post-11-1128951212_thumb.jpg

Redigerad av Fireblade
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du gjort den under träslöjsdlektionerna eller??? Är ju helt kantig...

Det va la roligt att du tyckte så.. :huh:

Nej, den är inte gjord i Träslöjden. Det hade varit problem att få in den i spelet då... -_-

men jag har inte jobbat så mycket på utséendet än har gjort grund, inredning m.m.

Och sen är det nog att du ser den så långt ifrån.... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer du att göra så att man kan gå runt i den?

Ja, tanken är ju att man skall kunna gå runt i den, annars hade jag inte lagt ner tid på inredning :P

Men det är det att jag måste göra en .col fil till den då och när jag försöker skapa en .col fil så hänger sig bara .col programmet :)

*EDIT*

Tach -NightHawk- för kommentaren :unsure:

Redigerad av Flamman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...