Jump to content

Telefonförsäljare?


BroDD
 Share

Recommended Posts

Det dåliga med er som spelar laban inför telefonförsäljarna är att de är budbärarna, you're shooting the messenger!

De gör sitt jobb, och de gör det de behöver göra och ni gör det knappast lättare för dem att arbeta.

Tänk lite längre än till er egen näsa.

Ohno, I'm sooo owned!

Man messar bara med de riktigt oförskämda. Och aldrig såna som ringer från typ... Rädda Barnen. Försöker de sälja toner, däremot, så är det luren på direkt! (Vad är toner egentligen?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det dåliga med er som spelar laban inför telefonförsäljarna är att de är budbärarna, you're shooting the messenger!

De gör sitt jobb, och de gör det de behöver göra och ni gör det knappast lättare för dem att arbeta.

Tänk lite längre än till er egen näsa.

Ja, så för att de ska få jobba kvar så ska jag betala för nåt som jag inte vill ha? Nej tack. Och när man sagt nej, så lär man inte ändra sig. Men de fattar ju inte dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att det är sjukt kul med försäljare.

Förra veckan fick jag en ung brud att falla i gapskratt. Lide trevlig. Hon berättade att det var hennes första dag på det nya jobbet och att det var typiskt att hon ringer en sån som mig. :ph34r:

Sen var det en stackare som ringde i fredags. En utlänsk kille. Han fattade inte att jag drev med honom. Jag körde Jerry Seinfeld skämtet. Jag frågade om jag fick nått för att genomföra hans undersökning. Svaret var givetvis nej. Ifrågasatte då om han ville att jag skulle jobba idiellt och om han gjorde det. Det gjorde han naturligtvis inte så då var hans tid mer värt än mitt osv...

Men som sagt han fattade inte riktigt att jag drev med honom... :">

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det dåliga med er som spelar laban inför telefonförsäljarna är att de är budbärarna, you're shooting the messenger!

De gör sitt jobb, och de gör det de behöver göra och ni gör det knappast lättare för dem att arbeta.

Tänk lite längre än till er egen näsa.

Helt rätt, Men ibland kan man bli riktigt förbannad, T,ex ner en idiot ringde och tjatade om ost :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det dåliga med er som spelar laban inför telefonförsäljarna är att de är budbärarna, you're shooting the messenger!

De gör sitt jobb, och de gör det de behöver göra och ni gör det knappast lättare för dem att arbeta.

Tänk lite längre än till er egen näsa.

Samma sak som att vara moderator, man får räkna med att ta en del skit :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det dåliga med er som spelar laban inför telefonförsäljarna är att de är budbärarna, you're shooting the messenger!

De gör sitt jobb, och de gör det de behöver göra och ni gör det knappast lättare för dem att arbeta.

Tänk lite längre än till er egen näsa.

Mycket bra sagt.

@MR_Lene: Looptroop rockers rocks! :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det dåliga med er som spelar laban inför telefonförsäljarna är att de är budbärarna, you're shooting the messenger!

De gör sitt jobb, och de gör det de behöver göra och ni gör det knappast lättare för dem att arbeta.

Tänk lite längre än till er egen näsa.

Naa, håller inte riktigt med. De tar jobb där man irriterar folk geonom att störa dem hemma. Okej, ringer en så...

Men det ringer 3-6 i veckan ibland. Isåfall skulle man ha det argumentet i alla yrken man tar och inte ta ansvar själv.

Kritisera inte polisen, de gör bara sitt jobb...?!.

Menar inte att man ska vara onödigt otrevlig men det är ett spel. De erbjuder dig en sak. Du säger nej tack. de erbjuder igen för de är försäljare och vill sälja till varje pris. Klart att man ska kunna få bli förbannad om de håller på för mycket. Och de vet det när de tackar ja till jobbet.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ohno, I'm sooo owned!

Man messar bara med de riktigt oförskämda. Och aldrig såna som ringer från typ... Rädda Barnen. Försöker de sälja toner, däremot, så är det luren på direkt! (Vad är toner egentligen?)

Toner är namnet på det kolpulver som finns inuti en kopieringsmaskin eller en laserskrivare. Det är svart och kladdigt. Den som har en känd e-postadress får ofta spam från folk som vill sälja toner.

Vi har anmält oss till NIX, funkar typ. Har bara fått 1 samtal på flera månader och det var den där karibiska resorna-bluffen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ringde en i förrgår=P eller var ingen försäljare men

Försäljare=F Jag=J

[F]-Hej jag heter [något konstigt utländskt] och rignger från föräldraföreningne mot narkotika.

[j]-Va?

[f]-Hej jag heter [något konstigt utländskt] och rignger från föräldraföreningne mot narkotika.

[j]-Va?

[f]-samma svar

[j]Jaha

[f]Har du tid att svara på några frågor angående narkotika

[j]Nej det har jag inte för jag ska gå och rulla en joint

PIIP

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mor min brukar bara säga "Du, jag ska inte ha nåt" och lägga på så fort en försäljare ringer. Det brukar funka, vi får inte så många som ringer nu för tiden. Där emot brukar vi få en massa töntar som håller på med undersökningar och skit. Men men, ibland får man saker när man är med i undersökningar. Pimpish200.com :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...