Jump to content

Konstig roman


Kane
 Share

Hur var denna "berättelse"?  

41 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag kan inte avgöra om denna text var riktigt bra eller riktigt dålig... ni får avgöra. Jag kan hålla med om att den var meningslös.

Redme

________________________________________________________

Andra koppen kaffe. Kommer inte att kunna somna efter denna. Vinden blåste kyligt in genom fönstret denna sena Oktober kväll. När jag säger kväll så menar jag runt åtta tiden som är kallast enligt mig. Men kaffet värmer kroppen som tur är. Jag tänkte att jag kanske skulle gå fram till fönstret och bara luta mig ut ett tag. Bara för behaglihetens skull. Jag resta mig upp och gick fram till fönstret och tittade ut. Inga människor. Endast en gatulykta belyste den tomma asfaltsvägen. Vägen var en gata och kallades Hällkullavägen. Hällkullavägen intet nytt. Kan det vara samma sak som med västfronten. En titel som lurar. Kanske hände det mer än vad det såg ut som.

Men vad tänkte jag egentligen. Jag tittar ju på gatan i denna stund. Hur skulle det kunna ske aktiviteter jag inte ser på denna gata? Kanske sådant som är för smått för att se? Men nej... Ingenting hände här inte... Hällkullavägen... fortfarande intet nytt. Jag var den som visste bäst i denna stund. Vad som hände på gatan alltså. Jag var den enda som såg den. Två fönster såg jag tända, men ingen där. Kanske var det någon i skuggorna som gömde sig. Som jag? Jag gömmer mig inte. Jag må ha släckt i rummet, men jag gömmer mig inte. Eller gör jag det? Är jag lika feg som dem? De som gömmer sig i sina rum och tittar ut mot den här vägen där inget händer. De kanske inte heller anser sig fega. De kanske tänker som jag? Men nej. Ingen tänker som jag. Jag är säker på att jag är den enda som tänker på det här sättet. Meningslöst ibland, men ändå tankar. Tankar som inte berör någonting. Tankar som inte tilltalar någon på något sätt. Jag kanske låter flummig för dig som läser detta. Men om tömmer dig på tankar, och sedan gräver dig djupt in i simpelheten. Du måste släppa alla komplicerade tankar om ditt liv och dina olösbara problem. Problem som inte går att lösa, utan bara kompensera för. Ibland kan man kompensera så bra att problemen blir så gott som lösta tycker man, eller att de blir överkompenserade så att de blir till någonting bättre. Men vissa problem blir aldrig lösta, utan bara lagda åt sidan för att sedan återkomma och vara otroligt jobbiga. Om du gör detta kanske du kan känna likadant. Gör någonting meningslöst som att kolla i en låda där du har en massa onödiga saker. Eller kolla under sängen om det ligger någonting där. Tänk dig hur det objektet hamnade där. Om du gör detta för mycket, kan du få en vemodsöverdos och de är jobbigt. Så undvik detta. Detta är för svårt att förklara för mig nu. Nu när jag har blivit lite äldre. När man var mindre var den ganska lätt att känna så kallad "simplicity". Vill inte skriva för vanligt. För litteraturiskt. Kan denna text få någon att tänka? Eller sluta tänka lite grann kanske. Nu för tiden har vi för mycket i våra huvuden så att det nästan känns som om vi blir dumma. Varför skriver jag detta? Jag vet inte hur jag orkar skriva något såhär meningslöst. Varför skulle någon vilja läsa detta? Det berättar ingenting speciellt. Det säger bara att man kan ha det mysigt genom att släppa tankar. Men det är väl ganska meningslöst. Precis som den här texten är. Precis vad den här texten handlade om...

Redigerad av SnowstormGta
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hörru... du har talang. Grym text, fin inlevelse och så. Jag är själv halvtafflig hobbyförfattare, och är imponerad. Det enda som står i vägen för dig är stavfel, grammatiska småproblem och särskrivningar. Kör den genom Håller med till 100%! [Hoho... Word då...] en gång så går det nog bättre.

Keep 'tup.

Redigerad av Crice
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hörru... du har talang. Grym text, fin inlevelse och så. Jag är själv halvtafflig hobbyförfattare, och är imponerad. Det enda som står i vägen för dig är stavfel, grammatiska småproblem och särskrivningar. Kör den genom Håller med till 100%! [Hoho... Word då...] en gång så går det nog bättre.

Keep 'tup.

Hade inget att göra kl. 12 på natten, och jag orkade inte gå och lägga mig. Desutom tröttnade jag halvvägs och ville få slut på det fort. Detta kan förklara felstavningsgrejerna. Jag tittade aldrig igenom den heller och kommer nog inte göra det. Jag vet att jag inte stavar (mycket) fel i vanliga fall även fast jag "bara" är 15.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ganska bra, stämingsfullt och man kan riktigt känna situationen. Lite meningsbyggnads och interpunktionsfel, men det är definitivt inget allvarligt. Själva handlingen är väl rätt cool, men det borde "hända" lite mera, om du hajar vad jag menar. Gillar själv att skriva :ermm:

: Läste nu att du höll med om att den var meningslös :ph34r:

Redigerad av Everest
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...