Jump to content

Klistra in- tråden


Spankdogg
 Share

Recommended Posts

Svenska läxa: Skriva liknande August Strindberg i hans novell ”Röda rummet”

Om det inte hade varit för dom brandgula löven som satt på träden kunde man tro att det fortfarande var sommar. Värmen som träffade ansiktet var mycket behaglig. Det var dock inte ljuset som trängdes in genom fönstret, det bländade mig då jag försökte se ut genom det, jag var tvungen att kisa. Doften av köttfärs seglade upp ifrån undervåningen, det skulle bli spaghetti med köttfärssås till middag denna fredag. Då och då svepte bilar eller andra fordon förbi på vägen utanför, det brummande ljudet satt kvar och ekade i öronen långt efter det att dom försvunnit bort. Det enda ljudet förutom det, kom ifrån tv:n i bakgrunden. Just nu var det reklampaus, diverse slogans och reklamlåtar gick i högtalarna. En man med djup men samtidigt glad röst berättade om att det var specialerbjudanden på täcken på Jysk i helgen, en annan förklarade att Becel pro aktiv var nyttigt för kolesterolvärdet. Äsch, om det ändå inte var någonting bra på tv så var det lika bra att stänga av den. Sagt och gjort… Det blev alldeles tyst, inte heller några mer bilar kunde höras. Den oerhört sköna känslan av lugn fyllde kroppen.

Alexander Ahlgren 94C

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...