Jump to content

Läxa Hjälp !


T-ReeX
 Share

Recommended Posts

Jag har en engleska läxa som måste vara klar imorn . Men jag kommer inte på vad jag ska skriva , har letat i internet hela dagen hittat bara lite

Läxan går ut på att jag ska skirva en turist guide. Har skirvit bara så mycket :

Today at 7am I woke up to pick up the tourists . After 1 hour I was on the airport waiting for the tourists. And finally after 30 minutes they arrived . And then when I picked them up we where going to Paris. Paris is a very beautiful city and it’s one of the most visited city in the world. And the tourists where going to book a hotel for some days. The hotel they where going to stay name was “Royal Lux Hotel”, A few steps from the Arc de Triomphe and the eiffel tower, the hotel Royal Lux Hotel is a quiet and comfortable property, combination of modernism and old style decoration, in the heart of the designer area of Paris.The 88 spacious, luminous and quiet rooms, of the Best Western Etoile Saint Honore hotel are all equipped with TV sat, direct dial phone, mini-bar, individual safe, PC plug, air-conditioned and double glazed windows. And to stay there for 1 day it costs 109 € , and all the tourists was from england and they where very rich so they stay 5-6 days.

Next Day:

snälla hjälp , jag suger på läxor , får ingen fantasi :"> :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har skrivit "where" fast du menar "were" på flera ställen och det bör stå "one of the most visited cities in the world".

Jag har ett förslag på vad dina turister kan göra nästa dag. Skriv att de besöker ett internetcafé eller har ett lan på hotellet och beskriv vilka sidor de surfar till, vilka spel de spelar m.m. Finns ju faktiskt turister som gör sånt så din lärare kan inte säga nåt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett förslag på vad dina turister kan göra nästa dag. Skriv att de besöker ett internetcafé eller har ett lan på hotellet och beskriv vilka sidor de surfar till, vilka spel de spelar m.m. Finns ju faktiskt turister som gör sånt så din lärare kan inte säga nåt. :D

HAhahaha Lol !! ;):D aa jag skulle ha faktist gjort det om du skrev det tidigare men nu e jag klar ;P

Redigerad av T-ReeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en engleska läxa som måste vara klar imorn . Men jag kommer inte på vad jag ska skriva , har letat i internet hela dagen hittat bara lite

Läxan går ut på att jag ska skirva en turist guide. Har skirvit bara så mycket :

Today at 7am I woke up to pick up the tourists  . After 1 hour I was at the airport waiting for the tourists. And finally, after some thirty minutes they arrived . I was to guide them through Paris, France. Paris is a very beautiful city and it’s one of the most visited cities in the world. The tourists were going to stay at a hotel for some days. The hotel they where going to stay at was named “Royal Lux Hotel”, only a few steps from the Arc de Triomphe, and the Eiffel Tower, the hotel Royal Lux Hotel is a quiet and comfortable establishment, a fine combination of modernism and old style decoration, in the heart of the designer area of Paris.The 88 spacious, luminous and quiet rooms, of the Best Western Etoile Saint Honore hotel are all equipped with TV sat, direct dial phone, mini-bar, individual safe, PC plug, air-conditioned and double glazed windows. To stay there for one day costs 109 € . All the tourists were rather wealthy Englishmen, so they would stay 5-6 days.

Där. I quoten har jag rättat den lite... lämna in den sådär, så blir nog läraren glad.

Redigerad av Crice
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funnylin, reagerade på samma sak.

Ska du göra en turistguide, eller touristguide, så ska du skriva om något som turister kan göra.

Ex. om du är i Paris så kan du skriva om Eiffeltornet ur ett fakta-perspektiv så att en Svensk som kommer dit kan hitta till Eiffeltornet samt få lite information om den, men jag vet inte - ni kanske har någon turistdagboksguide.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MEn snälla människor... går det inte att göra läxorna själva eller??? Snälla kan inte nån moderator gå in för att varna alla som ber om läx hjälp med en ny tråd???

Kan dom inte skaffa sej en egen liten tråd där alla bakombarn kan sitta och skriva till varandra om sina oerhört stora läxproblem som ingen pappa eller mamma eller syster eller bror eller mormor eller någon annan släkting eller vän till familjen eller deras egna vänner eller deras j*vla lärare som är där för att hjälpa kan hjälpa dom med....

Snälla blir så oerhört trött på dessa fruktansvärt onödiga trådar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MEn snälla människor... går det inte att göra läxorna själva eller??? Snälla kan inte nån moderator gå in för att varna alla som ber om läx hjälp med en ny tråd???

Kan dom inte skaffa sej en egen liten tråd där alla bakombarn kan sitta och skriva till varandra om sina oerhört stora läxproblem som ingen pappa eller mamma eller syster eller bror eller mormor eller någon annan släkting eller vän till familjen eller deras egna vänner eller deras j*vla lärare som är där för att hjälpa kan hjälpa dom med....

Snälla blir så oerhört trött på dessa fruktansvärt onödiga trådar!

Sagt samma sak tidigare i en annan tråd, men det är ingen som lyssnar på en vanlig orespekterad medlem dvs jag, tyvärr :/

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, förefaller som att du har skrivit den första delen av texten själv. Men sen när du börjar beskriva hotellet så ändras stilen och engelskan blir mer avancerad. Lite "Copy'n'Paste"-skills inblandade? ^_^

Som många andra nämt, så låter din guide lite som en dagbok. Ska du skriva en turistguide ska du kanske först nämna lite allmänt om staden o sånt krafs, för att sedan gå in på saker o göra, platser och besöka, hotell, restauranger osv osv.

Redigerad av beat
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...