Jump to content

Formatera om datorn


Siana
 Share

Recommended Posts

Okej, jag har dragit på mig en massa virus, men jag har fått någon skit som gör att datorn inte hittar något när jag gör sökningar. Så därför tänkte jag att jag bara ska formatera om hela datorn, starta på en ny kula.

Systemåterställning funkar inte- klassikern. Så hur går man tillväga?

Stoppar jag in Windows- CD'n och startar den, står det

Tryck (nån knapp, minns inte) för att installera Windows XP

Tryck *** för att reparera windows

Tryck *** för att avsluta.

Hur ska jag göra? Ska man ens göra så när man vill formatera om? Hjälp tack, har aldrig formaterat om tidigare :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, jag har dragit på mig en massa virus, men jag har fått någon skit som gör att datorn inte hittar något när jag gör sökningar. Så därför tänkte jag att jag bara ska formatera om hela datorn, starta på en ny kula.

Systemåterställning funkar inte- klassikern. Så hur går man tillväga?

Stoppar jag in Windows- CD'n och startar den, står det

Tryck (nån knapp, minns inte) för att installera Windows XP

Tryck *** för att reparera windows

Tryck *** för att avsluta.

Hur ska jag göra? Ska man ens göra så när man vill formatera om? Hjälp tack, har aldrig formaterat om tidigare ^_^

Du installerar XP över gamla XP. :ph34r: Hur man ska säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Följ bara instruktionerna, när du kommer fram till formateringsalternativet väljer du formatera med filsystemet ntfs

What? För nu testade jag att ta installera windows, sedan kom det upp något att jag skulle reparera windows eller liknande... Och så gjorde jag det och installerade om windows. Med det hjälper inte! Installerar man om Windows så finns allt kvar ^_^

Och vad snackar du om? Vilka instruktioner? Det där kunde inte jag välja :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska jag behöva starta en vindus instalation och skriva ner varenda steg åt dig? nähh sånt orkar inte jag. antingen instalerar du om igen och läser instruktionerna lite nogare, eller så sover du på saken och frågar pappa imån...

hint: du ska inte välja reparera windows

Öhm okej tack, du är alltid lika hjälpsam. Men jag fixar det nog.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hopps nu har jag ett annat trevligt problem. Drivrutinen till mitt grafikkort (Geforce 3 64mb) är försvunnen, jag laddar ner en ny, men det här kommer upp under samma installation som jag körde förra gången jag installerade utan problem:

Redan formaterat? :ph34r:

testat dom senaste? kanske kan funka, vet inte om dom är speciellt optimerade för ditt grafikkort som dina gamla drivrutiner var men det är värt ett försök

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_78.01.html

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Redan formaterat? ^_^

testat dom senaste? kanske kan funka, vet inte om dom är speciellt optimerade för ditt grafikkort som dina gamla drivrutiner var men det är värt ett försök

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_78.01.html

Nej jag har inte formaterat, jag tänkte göra det imon istället. Det är precis den jag laddat ner, men ok jag testar att ta den internationella drivrutinen istället för den engelska.

*EDIT*

Nepp, det funkade inte det heller... Fyfan asså, det laggar när jag flyttar på ett fönster :ph34r:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej jag har inte formaterat, jag tänkte göra det imon istället. Det är precis den jag laddat ner, men ok jag testar att ta den internationella drivrutinen istället för den engelska.

*EDIT*

Nepp, det funkade inte det heller... Fyfan asså, det laggar när jag flyttar på ett fönster :(

Gör som jag, jag lämnade det till en kompis som kan det(Trodde jag), eller så gör du som min kompis gjorde, han var inte riktigt säker på hur man skulle göra så han frågade sin morsa som var största geeken så hon firrade allt :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gör som jag, jag lämnade det till en kompis som kan det(Trodde jag), eller så gör du som min kompis gjorde, han var inte riktigt säker på hur man skulle göra så han frågade sin morsa som var största geeken så hon firrade allt :huh:

Var det samma fel, att du inte kunde installera en drivrutin? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...