Jump to content

Nya innebandy regler


Plaisir
 Share

Recommended Posts

Kommer i skrivande stund bara ihåg en enda av dessa och det är den om att man inte får passa hem till målvakten.

Så vad tycker ni innebandy frälsta om denna fruktansvärda/underbara regel???

Själv tycker jag att den är detvärsta som hänt svensk innebandy sen långt tillbaka... Eller iaf till det att P.T började i vårat lag:P...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför e det så dåligt? Vet inte så jätte mycke om sporten men det e väl ett väldigt dåligt lag man lirar i om inte någon kan visa sig så bra att man kan passa honom istället för målvakten?

Om man står framför målet och 3^128 personer täcker en, kan det vara bra att passa målvakten, så att han kan kasta den över motståndarna till de andra spelarna :ph34r:

Redigerad av Xogede
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha okej, trodde spelarna hade bestämda positioner och inte gick med så många mot en samtidigt och btw e det inte dingt att stå med bollen så länga att dem hinner komma så många/passa till någon täckt av så många.

Visst har man bestämda positioner, men det finns inga regler som förbjuder att tex backarna gör mål. Och ibland, speciellt om man står framför målet, är motståndarna redan där när man får bollen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det är en rätt idiotisk regel. Förbjud zorrofinten istället. Den är 10 gånger mer spelförstörande :ermm:

Ja den är faktiskt rätt irriterande (stavas det så?)... Men det räcker ju faktiskt med att gå in med kropp på den som gör den...

Det jag stör mig mest på med den "finten" är att det oftast är hög klubba men domarn bryr sej inte för att tyckte det var snyggt... Hände mitt lag en gång när vi var i Norrköping o lira... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skitdålig regel men vi i mitt lag fick veta att man kan passa hem till målvakten om han står upp med en fot utanför målområdet.

Nja... Han måste springa ut ur målområdet innan han får ta bollen... Eller som min tränare uttryckte det.. Både bollen och hela kroppen ^Christian^ måste vara utanför målområdet... Christian är alltså våran tjocka målvakt :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja... Han måste springa ut ur målområdet innan han får ta bollen... Eller som min tränare uttryckte det.. Både bollen och hela kroppen ^Christian^ måste vara utanför målområdet... Christian är alltså våran tjocka målvakt :wub:

Vilket sammanträffande... vi har också en tjock Christian i vårt lag (fast han e inte målvakt)!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problemmet är ju att man inte i innebandy får gå för mycket på kropp. Sen förstår jag att man inte hinner med. Det går ju rätt snabbt när de gör finten.

På ett vis är den nya reglen om att man inte får passa hem till målvakten bra då tempot blir högre som nån sa. Men målvakterna brukar ändå få bollen i spela ganska snabbt..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problemmet är ju att man inte i innebandy får gå för mycket på kropp.

Fast du får gå rätt mycket på kropp. Iaf när man kommer upp i åldrarna. Det är bara nått som alla som inte spelar innebandy brukar säga. Nu vet ju inte jag om du spelar innebandy eller inte, men det brukar låta så ifrån de flesta jag känner som inte spelar :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...