Jump to content

Tidigare Liv


Mahalo
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 90
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kan väl passa på att slänga ihop ett par ord till om det här ämnet. Jag är själv något av en nybörjare när det kommer till sånt här, och jag var inte riktigt klar i huvudet när jag startade den här tråden, och därför ska jag nu förklara lite noggrannare om hur detta funkar.

För det första: så hade länken jag la upp total brist på information, och av nån anldening så var jag helt säker på att ni alla var på samma våglängd som mig under tillfället, och att ni skulle förstå ändå. Lite oförskämt av mig kanske, men nu finns det inte mycket vi kan göra åt det.

De flesta av er, laddade istället ner en annan typ av regressionsterapi än den som jag hade i tanke. ( 1.ExploringYourPastLives. ) är en form av regression som hjälper dig att utforska gamla minnen från ditt nuvarande liv. Den tar dig igenom din barndom och hjälper dig att minnas saker som du har förträngt. Och med tanke på att medelåldern ligger någonstans kring 15 år här på forumet, så är det väl kanske inte så stor mening i det, Ha ho!

Därför lägger jag upp 2 sidor till, som innehåller samma regressioner som den första länken, och även ett par andra filer som ska hjälpa dig att "finna dig själv," so to say. På de här sidorna finns lite mer information om vad detta egentligen innebär och hur du ska gå till väga. Om engelska inte är ditt starkaste ämne, så är det ingen stor poäng i att ger dig in på det här, då alla filer är på engelska. Det finns inte heller någon svensk version av regressionshypnos, så om du är intresserad av det här, och inte förstår språket särskilt väl, så måste jag tyvärr säga att det är kört för dig.

http://www.damals.net/files/index.htm

http://damals.blogspot.com/2004_10_01_damals_archive.html

Många av er har frågat om det finns några faror med sånt här. Nej, det är fullkomligt ofarligt. När folk tänker på hypnos så får de för sig att det handlar om att ge upp sin verklighetsuppfattning till det paranormala. Detta är helt fel uppfattning om hypnos. Sanningen är att vi alla, under daglig basis, omedvetet ägnar oss åt en form av hypnos. Jag talar om vårat sätt att fly från verkligheten genom dagdrömmar. När du t.e.x sitter i klassrummet och tittar ut genom fönstret och låter tankarna fara förbi i 150 km i timmen, och helt oväntat märker att din lärare talar till dig, och ber dig att svara på en fråga, som du inte har någon aning om vad det är... då har du ägnat dig åt hypnos. När du sitter och kollar på en spännande film, och verkligen lever dig in i handlingen, då ägnar du dig åt hypnos, samma sak gäller du läser en bra bok, eller när du raggat upp ett riktigt stolpskott på fyllan, och tänker på Britney Spears medans du sätter på henne. :rolleyes:

Ett par tips till er som är intresserade till att prova detta:

- Ägna dig åt detta under dagen, när du är pigg och vaken. Om du är trött när du försöker dig på det här, så är chansen stor att du inte kommer att få något ut av upplevelsen

- Lägg er någonstans bekvämt medans ni lyssnar på filen/filerna, eftersom, de flesta av dessa regressioner ligger på ungefär 40-50 minuter, och det är svårare att koncentrera sig på berättarrösten när du sitter obekvämt. Lägg er i sängen, soffan eller möjligtvis i fåtöljen, sedan slappnar du bara av och följer instruktionerna. Berättarrösten säger t.e.x att du skall föreställa dig var du befinner dig, titta dig sjäv i spegeln, gå fram till kalendern och titta vilket datum det är osv. Följ bara hans instruktioner och låt eran fantasi flöda.

OK.... jag tror jag har sagt mer än jag orkar här.

Stay Black

olahaM -

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testade den där Regression-filen.

Jag bodde i Australien år 1965, jag bodde i ett hus med bara ett rum.

Yrket var skogshuggare, mina föräldrar var ett par lantisar/bönder.

De bodde i en lada, med en massa djur.

Sen fick jag inte reda på så mycket mer då jag tapade koncentrationen.

Jag var alldeles för trött.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg först och främst massor av händelser från barndom, som jag mer eller mindra glömt bort...

Sen såg jag plötsligt ett torg (1700-talet) där det stod stolpe i mitten med en fågel-staty högst uppe på. Jag hade denna bilden i huvudet mycket länge. Plötsligt dök en mörkhårig kvinna upp med typiska 1700-tals bondkläder och samtidigt s¨g jag mig själv med samma sorts klädsel. Sen såg jag massor av bilder flya förbi där bland annat en stenbro, ett slott, en dal och många solnedgångar visade sig.

Bilden med torget kom sen tillbaks, och jag såg små vita hus med halmtak runtokring...

Jag kände mig konstigt nog ledsen när jag såg bilden med fågelstatyn på torget.

Aja, ska kolla på det där ni sa om film om framtiden nu :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej detta verkar hur coolt som helst, så det känns förjävligt att sitta med ett segt modem. Jag har fått ner 9% av filen :P

Men jag bryr mig inte, jag vill ha den... Vad säger han i den då? Säger han att man ska tänka sig vart man står? Isf verkar det genomruttet, då är det bara fantasin som hittar på något, och i och med att jag har läst vad alla andra har skrivit är det stor chans att jag kommer tänka på samma sak som någon annan :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbelpost, jag vet...

Jag drog ner filen, men jag tror jag bara fick ner halva för den ska vara längre än 18 minuter va? ;)

I alla fall såg jag detta:

Italien 1962, Andra Mars.

"Mitt moln"(min guide) landade mig i en slummig, lerig gata. Den var helt tom och det fanns gråa stora byggnader både framför och bakom mig. Endast en av dem har en dörr samt fyra fönster. Jag gick in i dörren. Framför mig finns det en mörk korridor. Väggarna är kala och gråa. Det finns en dörr till vänster, en dörr till höger och längre fram en trappa. Jag går upp för trappan. Där finns det en massa skabbiga sängar, enkla typ millitärsstuk på dem. Det var gjort av gammalt, mörkt murket trä däruppe, både vägg och tak. När jag gick fram till Almanackan stod det just 1962, andra mars på den. När jag gick och kollade mig i spegeln såg jag ut typ som en luffare :ermm: Vilt, ljusbrunt hår samt skäggstubb, luffarkläder, i stort sett såg jag ut mycket som luffaren som står med olika skyltar i Bruce den allsmäktige. :blink:;P

Sedan tog filen slut :'(

Själv tror jag skarpt att allt kommer ifrån fantasin samt något man sett tidigare, som sagt ovan tror jag utseendet kom ifrån Bruce Den allsmäktige, och Landet var nog bara för att när jag tänker en jordglob, tänker jag mig Europasidan Italien syns rätt tydligt. Rummen kan sedan komma från vad som helst, ganska lätt att komma att tänka på slumkvarter, och datumet kändes nästan som om jag bara hittade på någonting för att jag var tvungen. Förresten tänkte jag faktiskt på år 1995 först, men sen tänkte jag "neej, det kan det väl inte vara?" (i och med att jag är född tidigare än så ^_^ ) och vips så ploppade 1962 upp istället. Det fungerar som drömmar tror jag, dvs att man får det från olika saker man sett, och en del grejer hittar fantasin på... Sedan så kändes det inte som jag var där alls. Det var bara som att jag låg och fantiserade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hann bara med lite grann innan jag blev avbruten, men det var scary shit. ska bränna det på en skiva så att jag kan lyssna i mitt rum där jag kan sitta bekvämare.

började en annan övning där, där man ska koncentrera sig på en tidsålder man är fascinerad av och bara skriva på. men där slutade jag efter några rader, för jag började skämmas över vad jag skrev ^_^ hoppas att det inte var ett tidigare liv, fy fan.

det var inte lika illa som MyStiC dock, beklagar det där. hoppas att det bara var nån sorts undertryckt minne från en film eller nåt :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...