Jump to content

Snack & Förslag Om Lite Äldre Filmer -


Cyper
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 66
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag gillar gamla krigsfilmer, typ Kanonerna på Navarone, Kellys Hjältar, Örnnästet osv. men även Alistair McLean-filmer såsom Fruktan är Mitt Vapen m.fl. Federico Fellinis mästerverk Amarcord såg jag på Canal+ igår, och denna italienska dramakomedi var verkligen både rolig och underhållande. Men visst, de flesta av dessa är från 70-talet och inte 80-90-talet. Quentin Tarantino har visserligen gjort många fina filmer också under 90-talet...

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Jag gillar gamla krigsfilmer, typ Kanonerna på Navarone, Kellys Hjältar, Örnnästet osv. men även Alistair McLean-filmer såsom Fruktan är Mitt Vapen m.fl. Federico Fellinis mästerverk Amarcord såg jag på Canal+ igår, och denna italienska dramakomedi var verkligen både rolig och underhållande. Men visst, de flesta av dessa är från 70-talet och inte 80-90-talet. Quentin Tarantino har visserligen gjort många fina filmer också under 90-talet...

90-talet tycker jag är bäst. Älskar Eye Of The Tiger :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ahh! :P Jävlar! Den ser grym ut!

Commando är enligt mig en riktigt bra action-rulle ;) Dock länge sen jag såg den.

Åhh, älska Tarantino. Två av mina favoritfilmer, The Reservoir Dogs (De hänsynslösa) och Pulp Fiction. Annan bra film är Heat med Robert De Niro och Al Pacino (eller är det Capino), hursomhelst. Tror den visas ikväll i 1:an.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Reefer Madness (1936). Detta är den bästa film som nånsin har gjorts om droger... och samtidigt den mest inkorrekta. Filmen var gjord som propaganda-material för att skrämma människor om "den dödliga marijuanan som korrumperade Amerikas ungdom."

Det som är så roligt med den här filmen är att det är så uppenbart att de personer som gjorde den, inte hade en aning om vad de snackade om. I filmen målas cannabis upp som den farligaste drogen i hela världen, även värre än heroin. Fina "whitebread" good american highschool kids förvandlas efter en joint till promiskuösa pundare. De spelar piano, dansar, skrattar konstant, våldtar och mördar... för det är tydligen det alla som håller på med cannabis gör :rolleyes:

Filmen är iallafall en jävla skrattfest. Men det är lite smått skrämmande att det faktiskt fanns människor som tog den här filmen på allvar... Gods mercy

post-24-1127516568_thumb.jpg

Redigerad av Mahalo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...