Jump to content

SketchUp


Flamman
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar hur man gör för att lägga in saker i GTA som man gjort i SketchUp, t-ex. hus och sånt. Har sökt på google och jag inte hittat något. Vet någon om det finns någon guide till sånt eller om någon vet hur man gör?

Är tacksam för svar :D

[Jag hittade ingen lämplig tråd att lägga frågan i så jag skapade en ny tråd.

Förlåt om jag gjorde fel.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Jag undrar hur man gör för att lägga in saker i GTA som man gjort i SketchUp,    t-ex. hus och sånt. Har sökt på google och jag inte hittat något. Vet någon om det finns någon guide till sånt eller om någon vet hur man gör?

                                        Är tacksam för svar :D

[Jag hittade ingen lämplig tråd att lägga frågan i så jag skapade en ny tråd.

        Förlåt om jag gjorde fel.. ;)

Imborterar dom i Zmod tror jag.

btw: du har för stor signatur, även om det är fel att sänka ner en Volvo men det måste du :nuke:

Redigerad av Glockalnet
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja då var jag här med en ny fråga:

Om man gör en bil i SketchUp och vill ha in den i spelet, hur gör man då? Jag har försökt med att Importera en sparad SketchUpbil till Zmodeler och det går inte...

(det säjer att filen inte är någon Z3D fil) Jag har prövat att byta namn på filen från .skp till .dff och .z3d och det har inte heller gått. Finns det nåt sätt att lägga in bilar man gjort i SketchUp utan att göra om dom i Zmodeler. (Jag kan inte Zmodeler än)

Tacksam för svar :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja då var jag här med en ny fråga:

Om man gör en bil i SketchUp och vill ha in den i spelet, hur gör man då? Jag har försökt med att Importera en sparad SketchUpbil till Zmodeler och det går inte...

(det säjer att filen inte är någon Z3D fil) Jag har prövat att byta namn på filen från .skp till .dff och .z3d och det har inte heller gått. Finns det nåt sätt att lägga in bilar man gjort i SketchUp utan att göra om dom i Zmodeler. (Jag kan inte Zmodeler än)

Tacksam för svar <_<

Du måste exportera i .3ds format och sen importerar du i zmod -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, då var jag här med EN sista fråga,

Men först vill jag tacka alla som har gett svar på mina frågor :wacko:

Fråga:

Nu har jag gjort en model/modd I SketchUp och Exporterat den till 3DS format och allting, men sen: Jag har försökt att lägga in "huset" i GTA (Vice City, har inte San Andreas B) ) genom att byta ut det mot ett annat hus, men antingen så hackar spelet när jag kommer nära eller så är orginalhuset kvar...

Vet nån vad felet är? Tacksam för ett svar.

PS! (eller vad det blir)

Vet någon vad bensinstationen som ligger vid Det "lilla" Köpcentret heter i GTA IMG? (Min modd är en bensinstation...)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Igen

Först vill jag förlåta för:

Dubbelpost*

Och för att det blev en ny fråga fast jag sa att den andra var den sista* :(

Men, Men...

Ja, åter till saken:

Jag har lyckats få in min modd i spelet ^_^

Men jag undrar: när modden är inne i spelet blir färgen på modden dålig och syns dåligt. Jag har målat det i sketchUp. Vet nån vad felet är?

Jag har en bild, men jag vet inte hur man laddar upp den, så om någon vill se den så säg till och förklara hur man laddar upp bilder...

Tacksam för ett svar B)

Offtropic: Jag kanske laddar upp modden på sidan om jag får till ordentilga färger..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Igen

Först vill jag förlåta för:

Dubbelpost*

Och för att det blev en ny fråga fast jag sa att den andra var den sista* :(

Men, Men...

Ja, åter till saken:

Jag har lyckats få in min modd i spelet ^_^

Men jag undrar: när modden är inne i spelet blir färgen på modden dålig och syns dåligt. Jag har målat det i sketchUp. Vet nån vad felet är?

Jag har en bild, men jag vet inte hur man laddar upp den, så om någon vill se den så säg till och förklara hur man laddar upp bilder...

Tacksam för ett svar B)

Offtropic: Jag kanske laddar upp modden på sidan om jag får till ordentilga färger..

Man trycker på knappen "bläddra" lite över sänd knappen.. eller så lägger du upp dom på en upload sida ch lägger en länk..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, Tack.

Jaha, då kommer en liten bild:

macken36nf_535495_0.jpg

Men som ni ser blir färgerna inte bra. I nästa post får ni se hur det borde se ut. :)

Men, vet någon varför färgerna blir så dåliga? Kan det vara för att huset är målat i SketchUp? Tacksam för svar

Du måste göra en txd med dom texturerna du använda till ex när du exporterar så kommer domtexturerna du använde med sketchup till samma mapp du exporterade till i 3ds format.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, tack, ska prova att göra en .txd fil. (och tack Glocalnet för komentaren ;P )

Jag sa ju att det skulle komma en bild hur det ska se ut så:

macken35ii_538080_0.jpg

Ursäkta för dålig bild, men...

Men när macken är "ingame" så kan man inte följa väggarna utan man får gå dom vägarna som paynsprayen som låg där innan låg (den gammla byggnaden är kvar fast den är osynlig) kan det ändras när man gör en .txd fil?

Oviktig fakta om Macken:

Denna bensinstation (även kallad "Macken") änvändes i TV-Serien "Macken" från 1985 och i filmen "Macken - en film om två bröder och en mack" som spelades in 1990/91. Filmens skapare och skådespelare Är Humorgruppen Galenskaparna.

Någon kanske har hört talas om "Macken" eller sett filmen... ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oviktig fakta om Macken:

Denna bensinstation (även kallad "Macken") änvändes i TV-Serien "Macken" från 1985 och i filmen "Macken - en film om två bröder och en mack" som spelades in 1990/91. Filmens skapare och skådespelare Är Humorgruppen Galenskaparna.

Någon kanske har hört talas om "Macken" eller sett filmen... ;)

Jag skulle kunna kyssa dig nu! :)

Har länge undrat vad den serien/filmen heter. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, tack, ska prova att göra en .txd fil. (och tack Glocalnet för komentaren :) )

Jag sa ju att det skulle komma en bild hur det ska se ut så:

macken35ii_538080_0.jpg

Ursäkta för dålig bild, men...

Men när macken är "ingame" så kan man inte följa väggarna utan man får gå dom vägarna som paynsprayen som låg där innan låg (den gammla byggnaden är kvar fast den är osynlig) kan det ändras när man gör en .txd fil?

Oviktig fakta om Macken:

Denna bensinstation (även kallad "Macken") änvändes i TV-Serien "Macken" från 1985 och i filmen "Macken - en film om två bröder och en mack" som spelades in 1990/91. Filmens skapare och skådespelare Är Humorgruppen Galenskaparna.

Någon kanske har hört talas om "Macken" eller sett filmen... :D

Nej det går inte ta bort den med en .txd fil, du måste mappa tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...