Jump to content

Guide till att Modda NRG500


Mr.Magic
 Share

Recommended Posts

Min NRG-500

:)

Jag har dock lite frågor...

1. Jag har svart som basfärg därför så ändras min andrafärg när jag ändrar på carcols och det är bra eftersom att jag vill att den ska vara svart... Men jag undrar hur man vet vilka nummer som blir vilka färger? Just nu har jag

Carcols ändrat till 1,1 3,3 5,5 ... Då får jag Svart/Vit, Svart/Röd Svart/Rosa...

2. Jag tycker att NRG-500 är på tok för långsam så jag undrar vilken fil man kan ändra topfarten och accelerationen... Svängradien och liknande av Nrg:en vet jag hur man gör...

Tack för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min NRG-500

:)

Jag har dock lite frågor...

1. Jag har svart som basfärg därför så ändras min andrafärg när jag ändrar på carcols och det är bra eftersom att jag vill att den ska vara svart... Men jag undrar hur man vet vilka nummer som blir vilka färger? Just nu har jag

Carcols ändrat till 1,1 3,3 5,5 ... Då får jag Svart/Vit, Svart/Röd Svart/Rosa...

2. Jag tycker att NRG-500 är på tok för långsam så jag undrar vilken fil man kan ändra topfarten och accelerationen... Svängradien och liknande av Nrg:en vet jag hur man gör...

Tack för svar!

1.

# 0 black

# 1 white

# 2 police car blue

# 3 cherry red

# 4 midnight blue

# 5 temple curtain purple

# 6 taxi yellow

# 7 striking blue

# 8 light blue grey

# 9 hoods

Så om du skriver 4,6 så får du en blå NRG med en gul rand.

Fler färger står högst upp i carcols.dat

2.Om du "tappar" Lean forward så går det mycket snabbare eftersom då tar inte vinden i lika mycket. På så sett så kan du komma upp i c.a 225 KM/h. Om du tycker det är för långsamt ändra i handling.cfg i data mappen.

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Jag har svart som basfärg därför så ändras min andrafärg när jag ändrar på carcols och det är bra eftersom att jag vill att den ska vara svart... Men jag undrar hur man vet vilka nummer som blir vilka färger? Just nu har jag

Carcols ändrat till 1,1 3,3 5,5 ... Då får jag Svart/Vit, Svart/Röd Svart/Rosa...

Nästan överst i carcols.dat dokumentet står det vilka nummer alla färger har.

# 0 black    black

# 1 white    white

# 2 police car blue  blue

# 3 cherry red    red

osv...

Om du tycker det är för långsamt ändra i handling.cfg i data mappen.

Men om du gör det, kom ihåg att skriva det i eftertexterna om du använt det i en stuntfilm...

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Hmm. Har gjort detta, men det blev någonting fel. Allting såg ganska bra ut först, fast jag hade skrivit "VickeX" lite för stort, iaf. När jag satte mig på NRG'n försvann massa delar av texturen. Och sen undrar jag hur man får bort tagsen.

TXD:

In Game:

post-5272-1186692913_thumb.png

Help. Och ja, jag ändrade i carcols till 1,1.

Edit: Inga problem , hade på lås på car colors i SACC ^^

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...