Jump to content

Nirvana-The Topic


Toki
 Share

Recommended Posts

Finns delade meningar. Antingen självmord, eller att hans fru, Courtney Love, mördade honom. Jag lutar åt att det var CL.

Jag älskar Nirvana... Har lyssnat på dem sen jag var... två år eller nåt. Älskar Plateau, Dumb, The man Who Sold The world (Davod Bowie från början, men vadfan...), On a Plane och Lake of fire mest... :)

On a plain menar du? :mellow: den är bra

Som många av er säger, Nirvana spelade ju inte bara den där hårda musiken som Smells like teen spirit, Rape me osv. Dom är så himla bra annars liksom.

Lyssnar man eller kollar på spelningen Unplugged in New York från 92 eller vad de va så fattar man vad jag menar, den är sjukt bra

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

On a plain menar du? :) den är bra

Som många av er säger, Nirvana spelade ju inte bara den där hårda musiken som Smells like teen spirit, Rape me osv. Dom är så himla bra annars liksom.

Lyssnar man eller kollar på spelningen Unplugged in New York från 92 eller vad de va så fattar man vad jag menar, den är sjukt bra

Ha den skivan, jävligt bra faktiskt!

Enda skivan jag någonsin hört med dom! :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han blev skjuten...

Men så mycket droger han hade i kroppen hade han knappt kunnat stå upp... Och med för att skjuta sig med ett hagelgevär borde han avfyra med fötterna. Och vapnet blev tvättat efter mordet...

Kurt hade tagit överdoser många gånger innan..utan att dö. men när man blir skjuten i huvudet eller skjuter sig själv dör man oftast..han kanske ville va säker på att han skulle dö?

Sen kan man ju ta det här med att den huvudsakliga drogen i Kurts kropp var heroin. Heroin har en snabbt ökande tröskel, det betyder i realiteten att toleransnivån ökar relativt snabbt...

Vissa säger det tar 10 sec för heroin och verka andra säger de tar 1 minut och han hade mycket väl hunnit skjuta sig själv om de tog en minut...

Och de där med att de inte fanns några fingeravtryck på hagelgeväret ..eller iaf inga tydliga finger actryck..beror på att heroin missbrukare får mycket torrare hud vilket gör att finger avtrycken smetas ut och inte gör dem tydliga...

Det finns mycket mer som pekar på att det var självmord ,kurt hade ju i tidiga intervjuer sagt att han var självmord benägen..

Men de finns ju också mycket som pekar på mord...

Tex i "självmords" brevet.. Från ett tydligt avsked från musikbranschen till död. ..Och dom sista orden skall ju tydligen ha varit courtneys handstil..

Live Through This skulle ha varit Nirvanas fjärde studioalbum och allt var inspelat och klart innan Kurt dog. Sen snodde Courtney allt och gav ut det med Hole, inte alla låtarna men mer än hälften av låtarna snodde hon iaf.

Detta var anledningen till att hon till sist gick med på att släppa You Know You´re Right 2002, Dave hade en kopia av Nirvanas studioinspelning och hotade att släppa det så folk kunde se vad fan hon pysslade med. Det lär finnas en Foo Fighters singel ute där man hör minst 10 sek av varje låt från Live Throught This fast från NIRVANAs inspelning.

Efter att Eldon Hoke sagt till media att han blivit erbjuden $50 000 för att "skjuts huvudet av Kurt Cobain" så dog han, ca en vecka efter att han sagt det så hade han blivit påkörd av ett tåg.

Själv vet jag inte riktigt vad jag ska tro...:S

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kurt hade tagit överdoser många gånger innan..utan att dö. men när man blir skjuten i huvudet eller skjuter sig själv dör man oftast..han kanske ville va säker på att han skulle dö?

Sen kan man ju ta det här med att den huvudsakliga drogen i Kurts kropp var heroin. Heroin har en snabbt ökande tröskel, det betyder i realiteten att toleransnivån ökar relativt snabbt...

Vissa säger det tar 10 sec för heroin och verka andra säger de tar 1 minut och han hade mycket väl hunnit skjuta sig själv om de tog en minut...

Och de där med att de inte fanns några fingeravtryck på hagelgeväret ..eller iaf inga tydliga finger actryck..beror på att heroin missbrukare får mycket torrare hud vilket gör att finger avtrycken smetas ut och inte gör dem tydliga...

Det finns mycket mer som pekar på att det var självmord ,kurt hade ju i tidiga intervjuer sagt att han var självmord benägen..

Desutom kan man knappast bevisa att det var en grov överdos endast genom mängden heroin eftersom man inte vet hur rent det var. Gstuheroin brukar ligga på 7-8% i Sverige men i Boston i USA ligger det på uppåt 90%. Jag hörde att det var 225mg heroin eller något sånt, är det rätt? För det gubbar som skjuter ett halvt gram utan att dö.

Redigerad av GTA3 freak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker dem är bra, även om jag bara har hört "Rape Me" och "Smells Like Teen Spirit". Eller får man inte tycka om dem då?

Jorå! Det tycker jag! ;)

Jag menar, jag gillar Black Sabbath fast jag inte hört särskilt mycket med dem!

EDIT: Vill berätta att jag precis läste Kurt Cobains självmordsbrev och... kom till någon märklig insikt... Vet inte vad, men... det känns... annorlunda...

Redigerad av Tija
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wooow... Nu är du min guuud... Du är sååå häftig... ;)

Nej men stör mig på folk som säger att det är något med Nirvana så fort det är kurt cobain....Om det hade varit en Nirvanatröja hade det ju varit bandet på den eller stått nirvana och en logo eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självmordsbrevet

Svårt att tyda här och där...

Det står ungefär:

"(To Boddah)

Speaking from the tongue of an experienced simpleton who obviously would rather be an emasculated, infantile camplainee. This note should be pretty easy to understand. All the warnings from the punk rock 101 courses over the years. Since my first introduction to the, shall we say, ethics involved with independence and the embracement of your community has proven to be very true. I haven't felt the exitement of listening to as well as creating music along with reading and writing for too many years now. I feel guilty beyond words about these things. For example when we're backstage and the lights go out and the manic roar of the crowd begins it doesn't affect me the way in which it did for Freddy Mercury who seemed to love. relish in the love and adoration from the crowd. Which is something I totally admire and envy. The fact is I can't fool you. Any one of you. It simply isn't fair to you or me. The worst crime I can think of would be to rip people off by faking it and pretending as if I'm having 100 % fun. Sometimes I feel as if I should have a punch in time clock before I walk out on stage. I've tried everything within my power to appreciate it, (and I do. God, believe me I do, but it's not enough.

I appreciate the fact that I and we have affected and entertained a lot of people. I must be one of those narcissists who only appreciate things when they're one. I'm too sensitive. I need to be slightly numb in order to regain the enthusiasm I once had as a child. On our last three tours I've had a much better appreciation

for all the people I've known personally and as fans of our music, but I still can't get over the frustration, the guilt and empathy I have for everyone.There's good in all of us and I think I simply love people too much. So much that it makes me feel too fucking sad. The sad little, sensitive, unappreciative, pisces, Jesus man! Why don't you just enjoy it? I don't know! I have a goddess of a wife who sweats ambition and empathy and a daughter who reminds me too much of what I used to be. Full of love and joy kissing every person she meets because everyone is good and will do her no harm. And that terrifies me to the point to where I can barely function. I can't stand the thought of Frances becoming the miserable self-destructive, death rocker that I've become. I have it good, very good, and I'm grateful, but since the age of seven I've become hateful towards all humans in general. Only because it seems so easy for people to get along, and have empathy. Empathy! Only because I love and feel sorry for people too much I guess. Thank you all from the pit of my burning, nauceous stomach and remember, its better to burn out than to fade away. Peace, Love, Empathy. Kurt Cobain "

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...