Jump to content

Franz Ferdinand


VickeX
 Share

Tycker du Franz Ferdinand är bra?  

120 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 91
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jo, det kanske du har rätt i.

Men FF är ett sånt där band som blir bättre ju mer man lyssnar på det. Första gången jag hörde/såg dom var när dom uppträdde med Take Me Out på Sen Kväll Med Luuk. Tyckte det lät helt ok, men då tyckte jag att det fanns bättre. Sen hörde jag låten på radion några gånger, och det var då jag verkligen började gilla den. Min far köpte albumet (deras fösta) i USA, det var då jag fick höra lite mer med dom. Och jag gillade det!

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det kanske du har rätt i.

Men FF är ett sånt där band som blir bättre ju mer man lyssnar på det. Första gången jag hörde/såg dom var när dom uppträdde med Take Me Out på Sen Kväll Med Luuk. Tyckte det lät helt ok, men då tyckte jag att det fanns bättre. Sen hörde jag låten på radion några gånger, och det var då jag verkligen började gilla den. Min far köpte albumet (deras fösta) i USA, det var då jag fick höra lite mer med dom. Och o'boy I liked 'em! Så nu är det som det är, höhö.

Förstår inte heller varför folk dissar bandet och säger att dom är bögiga? Vad är manligt då? Att ha hår ned till skuldrorna, vara klädd i läder och spela metal (tolka det inte som jag är emot metalband, jag lyssnar på sån musik jag också)? Var inte Judas Priest's sångare bög, läderklädd, osv?

Oi, se inte "bögigt" som något negativt, se det som de ointelligentas sätt att uttrycka att något är för intellektuellt och kulturellt för dom att förstå sig på...

...and they know it. Allt handlar om medvetenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...