Jump to content

Serverbytet genomfört!


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Serverbytet är nu genomfört!

Det tog mycket längre tid än väntat på grund av ett mycket annorlunda fel där SA-forumet, Admin-forumet och Driv3r-forumet helt enkelt försvann. Det tog lång tid att lokalisera problemet men en installation av Zend Optimizer (som för övrigt kolliderade med IonCube och skapade nya problem...) löste problemet.

Jag hoppas allt fungerar som det ska nu. Om inte får ni PM:a mig eller skriva i denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var under förmiddagen ett nytt problem med databasen. Vet inte riktigt vad som hände eftersom det inte fanns någon felinformation i loggarna. Det är inte samma problem som vi har haft tidigare (antalet processer stiger till 300+ och dödar mysql/apache) utan detta drabbade bara gtasajtens databas och den var inte helt död, bara otroligt seg.

En optimering/kontroll/reparering av databasen (som tog ca 1h) löste problemet. Vi får hoppas att det bara är ett engångsfel, GTAsajten har ju trots allt varit uppe i fyra dygn utan några problem (förutom detta).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu kommer vi lite offtopic men jag kan avslöja att GTAMods 1.1 förmodligen öppnar imorgon kväll. Har jobbar ganska hårt med GTAMods de senaste dagarna. Här kommer en liten pre-changelog:

GTAMODS 1.1 CHANGELOG

====================

Stöd för San Andreas mods

Stöd för underkategorier

Ny modlistningsval ("Medel")

Ny startsida med alla förändringar

(VÄLDIGT) Stora inre strukturförändringar

Många buggfixar och FireFox-anpassningar

Alla(!) oseriösa kommentarer raderade (kommentarsystem är dock fortfarande stängt).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...