Jump to content

Problem med ljudet!


Tux
 Share

Recommended Posts

För några dagar sen så installerade jag Vice city på min dator och den funkade fint med ljud och grafiken. Allt var perfekt men spelet laggade för att datorn är gammal så..... jag installerade Vice City istället på min mammas dator som är mycket starkare och spelet funka fint, inget lagg men ljud hittas inte.... det står No Audio Hardware

Nån som kan hjälpa mig? :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest CombatCraft90
Nepp, det är köpt.... den vill liksom ändå inte hitta min ljud hårdvara.... kanske det finns nån program som kan typ välja en ljud hårdvara åt vice city? ;)

Jaha, men om det är köpt, och det inte finns något ljud kanske du ska gå till affären du köpte det i?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Kanske en enklare förklaring?

Ljudkort = Ett kort som skickar ljuddata, ligger oftast i moderkortet.

Moderkort = Ett stort kort som ligger i den där stora burken (chassit).

Kontrollpanelen = Namnet på inställningsstationen i operativsystemet Windows.

Windows = Namnet på operativsystemet (betyder fönster).

Något mer du behöver förklarat?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
Jaha, men om det är köpt, och det inte finns något ljud kanske du ska gå till affären du köpte det i?

Affären har inget med spelet att göra...Dom får in spelet...sen säljer dom....Dom sitter ente vid datan till 3 på natten och studerar Vice City och pluggar in varje detalj....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också det här problemet men jag kan inte spela musik eller någonting det kommer bara en Error där det står något om "Bad Direct Sound Driver". Ja jag har installerat en driver. Jag har provat att installera om den men det funkar ändå inte. Ibland kommer ljudet tillbaka i ungefär 3dagar sen blir det likadant igen. Någon som vet vad problemet är?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...