Jump to content

DVD priserna chockhöjs!


RavenE
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Hördedu, jag håller med om att det är FÖRDJÄVLIGT då folk laddar ner och bränner spel och filmer! Det borde NÄSTAN totalförbjudas med att ladda ner. Det finns ett par fall där man borde få ladda ner

1) Du vill få en film som inte är släppt i Sverige

2) Det är EN musiklåt du vill åt (alltså BARA EN enda låt från en hel skiva)

3) Saken du vill åt går inte att köpa

Det ni inte tänker på är att folk faktiskt ARBETAR för att skapa filmen, eller spelet du har satt dina giriga fingrar på. Dessutom så innebär det att uppföljaren får sämre budget! Tänk så skulle ALLA bränna GTA. Då skulle Rockstar skita i att göra fler spel! Den här låten är lite sur för mig som vill göra lite filmer o sånt, men får väl nöja mig med att bränna till CD eller nåt!

Jag kanske vill bränna alla mina semmester filmer/foton på dvd skivor. DÅ blir det svindyrt för mig ju

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske för att den bli full då? Och man kanske inte vill ta bort allt/ngt heller..

Jag köper DVD-skivor och bränner filmer som jag tar hem.. :teehee:

Det blir den inte. Dvs om du inte laddar ner 20 låtar/dag och/eller har en hårddisk på mindre än 80GB.

Hårddisken passar tyvärr inte i min bilstereo.

Konstigt... :P

Ta med dig en mp3-spelare! (Det finns mp3bilstereos också)

Redigerad av Xogede
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ta med dig en mp3-spelare! (Det finns mp3bilstereos också)

Vad menar du med att ta med sig en Mp3-spelare?

Jo det finns både huvudenheter med stöd för Mp3-låtar (då måste jag ändå bränna ut låtarna på en skiva) och det finns huvudenheter med minneskort, men någon sådan huvudenhet har jag varken råd eller lust att köpa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad menar du med att ta med sig en Mp3-spelare?

Jo det finns både huvudenheter med stöd för Mp3-låtar (då måste jag ändå bränna ut låtarna på en skiva) och det finns huvudenheter med minneskort, men någon sådan huvudenhet har jag varken råd eller lust att köpa.

Jag menar att du kan ta med dig en bärbar mp3spelare. En sån som har hörlurar, du vet. Och det finns mp3bilstereos som ansluts till datorn med USB-kabel också, såg nån på biltema för ett tag sen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menar att du kan ta med dig en bärbar mp3spelare. En sån som har hörlurar, du vet. Och det finns mp3bilstereos som ansluts till datorn med USB-kabel också, såg nån på biltema för ett tag sen...

Jag vill inte lyssna på min bärbara Mp3-spelare, jag vill lyssna på bilstereon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju bara att köpa skivor från nätet. Ja från utlandet... Vet ett företag i Danmark. Som även har en svensk sida dessa kommer inte höjas pga att skivorna skickas från danmark. Man betalar inget mer där.

Så det blir bara surt för dom svenska företagen som säljer skivor tyvärr... Alltså Antipiratbyrån gjorde uterligare ett misstag att förska stoppa pirater. Dom lär sig aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju bara att köpa skivor från nätet. Ja från utlandet... Vet ett företag i Danmark. Som även har en svensk sida dessa kommer inte höjas pga att skivorna skickas från danmark. Man betalar inget mer där.

Så det blir bara surt för dom svenska företagen som säljer skivor tyvärr... Alltså Antipiratbyrån gjorde uterligare ett misstag att förska stoppa pirater. Dom lär sig aldrig.

Ska beställa där ifrån då :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju bara att köpa skivor från nätet. Ja från utlandet... Vet ett företag i Danmark. Som även har en svensk sida dessa kommer inte höjas pga att skivorna skickas från danmark. Man betalar inget mer där.

Så det blir bara surt för dom svenska företagen som säljer skivor tyvärr... Alltså Antipiratbyrån gjorde uterligare ett misstag att förska stoppa pirater. Dom lär sig aldrig.

Som vänner emellan så kan du skriva den adressen till mig på msn :P

Tack och hej.

Btw, Sverige är inget annat en skit, bara ute efter att suga pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså jag tänkte bara på en sak, Tänk om det e så här att man har en sån mp3 spelare där man kan spela in från radion...då e det ju bara kopiera därifrån sedan...då har jag ju fått den gratis, precis som när jag laddar ner den, men det e ju inte olagligt att kopiera från radion. Vad spelar det då för roll?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså jag tänkte bara på en sak, Tänk om det e så här att man har en sån mp3 spelare där man kan spela in från radion...då e det ju bara kopiera därifrån sedan...då har jag ju fått den gratis, precis som när jag laddar ner den, men det e ju inte olagligt att kopiera från radion. Vad spelar det då för roll?

Men det är ju inte olagligt att ladda ner heller! Inte än i alla fall...

Tyvärr är det oftast hemsk kvalitet på radiosändningar i jämförelse med CD...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir den inte. Dvs om du inte laddar ner 20 låtar/dag och/eller har en hårddisk på mindre än 80GB.

Um.. Jo? Jag har 400gb och det är fullt! :)

Jag är den typen som inte vill ta bort filer, jag gillar att ha kvar dem..:P

Så ibland bränner jag ut någor på skiva för att de inte ska ligga på datorn och ta plats.

Har man 24mb så laddar man hem ett album (eller 3) när man vill ha en låt :P Sen har vi ju filmer, sånt tar stor plats. Serier tar mycket stor plats. Osv. osv. :D

Men det är ju inte olagligt att ladda ner heller! Inte än i alla fall...

Tyvärr är det oftast hemsk kvalitet på radiosändningar i jämförelse med CD...

Det är inte dålig kvalitet på radiosändningar. Om du inte menar internetradio.

Analog radio (dvs. den som du hör i din radioapparat) har samma kvallite som en musikskiv.

Alltså: 44,1 Hz Stereo, 192kbit eller bättre.

Jag går media i Falun och har haft en radiosändning, så jag vet lite..:P

(om jag minns rätt vill säga ^_^)

Usch va långt svar=/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ni inte tänker på är att folk faktiskt ARBETAR för att skapa filmen, eller spelet du har satt dina giriga fingrar på. Dessutom så innebär det att uppföljaren får sämre budget! Tänk så skulle ALLA bränna GTA. Då skulle Rockstar skita i att göra fler spel! Den här låten är lite sur för mig som vill göra lite filmer o sånt, men får väl nöja mig med att bränna till CD eller nåt!

Dom klarar sej på 40 miljoner. Dom måste inte få 400 miljoner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...