Jump to content

Tips på bra dator?


Bullet
 Share

Recommended Posts

Ni som tycker att era märkesdatorer är "så bra", vet ni egentligen vad ni har under skalet? Processorn kanske är snabb, hårddisken stor men saker som minne, grafikkort, moderkort etc är troligen inte så bra.

Jag är också säker på att ni fått betala avsevärt mycket mer för era burkar än om ni hade köpt en likvärdig dator från till exempel datorbutiken eller komplett.

MIn var bland dom bästa som fanns på marknaden i sommras. den är skit bra. självklart finns det bättre, det gör det alltid. ser inte heller det roliga med att skryta med sin burk till folk här, som säkerligen inte bryr sig?

mohaha har 3,4 ghz. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MIn var bland dom bästa som fanns på marknaden i sommras. den är skit bra. självklart finns det bättre, det gör det alltid. ser inte heller det roliga med att skryta med sin burk till folk här, som säkerligen inte bryr sig?

mohaha har 3,4 ghz. B)

Va har du för graffekort?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är ingen snubbe som lägger innehållet på hjärnan, dock är det radeon nått crap. :P

OMG, det säger ju mkt :P

Aja i laptopen jag sitter vid nu är det 3.2Ghz, mobility radeon x600, 1024 mb RAM och typ 250gb hårddisk

i morsans dator är det 3.6Ghz, 2048 mb ram, geforce 6800fx, och typ 1,2 Tbyte

båda är HP :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är ingen snubbe som lägger innehållet på hjärnan, dock är det radeon nått crap. :P

Hur vet du att din dator var en av de bästa när du inte ens vet vad du har för grafikkort? Kanske var det så att processorn hörde till de bästa men resten av datorn var crap? :(

När jag köpte min första (och sista) märkesdator för 3 år sen tittade jag bara på processor, minne och hårddisk. Det fick jag ångra när jag började lira mer avancerade spel som GTA3 då det visade sig att mitt integrerade grafikminne på 16 mb inte räckte till. Nu när jag vet bättre skulle jag aldrig köpa en märkesdator igen.

Visst, märkesdatorer brukar ofta ha bra support, vara designade o.s.v och är utmärkta som kontorsdatorer men för spel är de oftast värdelösa, ELLER så är de bra för spel men kostar onödigt mycket mer än vad de är värda.

Hemulen: Det finns inget graffe som heter 6800fx.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur vet du att din dator var en av de bästa när du inte ens vet vad du har för grafikkort? Kanske var det så att processorn hörde till de bästa men resten av datorn var crap? :(

Det stod på lådan, DAAAAH.

nää men en uberdatorkunnande kompis sa det. :P å ja litar på han.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...