Jump to content

Saw 2


Funnylin
 Share

Recommended Posts

Tror det finns fler än jag härinne som gillade Saw något enormt. Om ni inte vet vad Saw 2 handlar om ännu så.

Spoiler:

Det. Eric Mason has caught the Jigsaw killer and is trying to put a stop to his game that is currently in progress. The game involves a house wherein unlucky participants are imprisoned and forced to kill each other in brutal ways, while a series of video cameras capture the killings. What Mason doesn't realize is that the game is unfolding right in front of him...

Shawnee Smith reprises her role as Amanda; the only detail known about Amanda in Saw 2 is that she did not learn to appreciate the second chance she earned in the first film. Tobin Bell reprises his role as Jigsaw/John. It is not yet known how Dina Meyer's character will return.

Verkar väl kunna bli något, även om jag hade föredragit något annat. Ett scenario som i stort sett gått ut på att filmen tagit vid där Saw slutade. Gordon hittas död strax utanför badrummet. Adam är försvunnen, man hittar bara kedjorna som han satt fast vid i förra filmen. Bl.a bl.a. har inte hela scenariot i huvudet, kanske skriver fan fiction någon gång i framtiden, om det visar sig att jag inte gillar Saw 2... ^_^

Aja, Saw 2 har iallafall premiär till Halloween i höst i USA. I Sverige kommer den några månader senare antar jag.

Vad tycker ni om Saw 2 story? Vad skulle ni viljat sett?

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Saw är ju fan den BÄSTA film jag sett på länge.

men är saw2 lika bra? uppföljare brukar suga rätt så hårt.

hur kan dom göra en fortsättning på den? undrar om han blir utsläppt så fortsätter det..

saw är skitspännande iallafall å för alla som inte sett den så rekommenderar jag den stark .^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hur kan dom göra en fortsättning på den? undrar om han blir utsläppt så fortsätter det..

Har du läst vad det står i min post däruppe? ;P

Om du menar Adam så är jag ganska säker på att han inte ska vara med. :P

Kan man hyra den än? Orka inte gå på bio
Jo, den spelas in för tillfället, efterproduceras i sommar och kommer på bio i höst. Men har du en jävla tur kanske videoaffären runt hörnet har en kopia. B)

Saw 1 var bra, men jag förväntade mig en skräckfilm, inte en halvmuggig thriller med mystiskt tema.

Tycker att dom flesta använder "thriller" i helt fel sammanhang. Ska det vara någon benämning jag håller med dom är det följande:

"Thrillers emphasize nervous tension and anxiety. Thriller films are distinct from horror movies which emphasize fear, or action movies which emphasize exhilaration."

Skall man kalla Saw för thriller ska det vara skräck-thriller. Alternativt psykologisk thriller (vilket är ungefär samma sak, enligt min mening).

Dessutom använde dom ju bara sågen en gång, detvar inte nån mördare som styckade upp sina offer
Spelar mindre roll. Preferensen var att dom var tvungna att såga av sig benen för att komma loss. Mördaren har dessutom smeknamnet Jigsaw.

Vet ej om 2:an kommer att vara i samma klass då man vet att något oväntat kommer att hända vilket man inte visste i 1:an och det gjorde ju det hela mycket bättre, att man blev så överaskad.

Eller så kör dom med det oväntade och låter inget oväntat ske, fan va oväntat det kommer bli. ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelar mindre roll. Preferensen var att dom var tvungna att såga av sig benen för att komma loss. Mördaren har dessutom smeknamnet Jigsaw.

Pusselbiten B)

storyn är sjukt bra. hur kommer man på nått sånt? regisören kasnke själv vart med om det ;P

Redigerad av pottzork
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...