Jump to content

Dynamiskt IP


The Dude
 Share

Recommended Posts

Har precis skaffat Spray 8000 och konstaterar att dom byter mitt IP varje gång jag ansluter.

Det skapar problem när jag använder DC++ i Active Mode eftersom man måste ställa in det rätta IP:t varje gång jag startar.

Kan man på något sätt fixa så antingen DC fattar automatiskt eller så att Spray inte byter det lika ofta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om du är i passive mode kommer de andra som är i passive mode inte åt dina saker heller, vilket leder till att färre tankar av dig.

Men du hittar inte ett någe om du är passive.

har för mig att det ska finnas något program som ändrade IP:t eller något sånt.

Kolla runt på olika hubbar och se hur du blir active för där brukar det nämligen stå om sånna program.

Tror jag, har iaf sett det någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har för mig att det ska finnas något program som ändrade IP:t eller något sånt.

Kolla runt på olika hubbar och se hur du blir active för där brukar det nämligen stå om sånna program.

Tror jag, har iaf sett det någonstans.

Du kanske menar det som finns på no-ip.com?

Redigerad av Xogede
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså... det kmr ändå bli olagligt att tanka saker efter den 1a juni?

1 Juli?

Men so? Det är olagligt att tanka spel och likförbannat finns det ute en vecka före releasen.

Vad som är värre är den satas skatten på lagringsmedia som ska träda i kraft. En CD-r/rw-skiva kommer bli ca 400% dyrare och nåt liknande med DVD-r/rw. Priset på hårddiskar kommer också höjas. Det är fan inte klokt. Har Rikstagen rätt att bara stifta vilka lagar dom vill utan att ha samtycke från folket. Lagarna är till för oss, right.

Det är en sak att förbjuda nedladdning, det kan jag acceptera. Men denna skatt kommer garanterat drabba helt oskyldiga som vill bränna ut sina semesterbilder eller göra backup på viktiga filer eller arbeten. Uuuusch.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1 Juli?

Men so? Det är olagligt att tanka spel och likförbannat finns det ute en vecka före releasen.

Vad som är värre är den satas skatten på lagringsmedia som ska träda i kraft. En CD-r/rw-skiva kommer bli ca 400% dyrare och nåt liknande med DVD-r/rw. Priset på hårddiskar kommer också höjas. Det är fan inte klokt. Har Rikstagen rätt att bara stifta vilka lagar dom vill utan att ha samtycke från folket. Lagarna är till för oss, right.

Det är en sak att förbjuda nedladdning, det kan jag acceptera. Men denna skatt kommer garanterat drabba helt oskyldiga som vill bränna ut sina semesterbilder eller göra backup på viktiga filer eller arbeten. Uuuusch.

Menar du att man kan köpa upp flera lager Skivor och hårddiskar och sedan när priserna höjjs med 400% sälja dom och tjäna Kosing? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...