Jump to content

Forza Motorsport!


Wankel
 Share

Recommended Posts

Här kommer en fräschare tråd om Forza Motorsport. Noterade att Forza har släppts tidigare än det uppsatta releasedatumet på de flesta delar runt om i landet. Köpte mitt ex idag. Någon fler som har provat det?

Jag tycker att det var ett riktigt schysst lir. Hade inga höga förväntningar (efter GT4), men blev positivt överraskad. Når inte upp till GT4-kvalitet, men Forza erbjuder sådant som GT4 inte har. T.ex. så kan man modda utsidan av bilen sin på olika sätt (kjolar, spoilers, egentillverkade dekaler mm). Att man också kan byta motorer (tillverkare emellan, dock), gör sitt. Ljudet var heller inget att klaga över. Wankel-motorn ( :blink: ) låter skönt, Porscharna låter lika hårigt som de ska mm.

Några svenska bilar finns med: Saab 9-3 Viggen, Volvo S60 R (gat- och raceversion) samt Koenigsegg. Dessa är dom jag hittat hittills.

Kontrollerna i spelet var väl OK. Känns undefär som TOCA Race Driver 1, dvs. bilarna har en tendens att gå på sladd för det mesta. Men det är roliga kontroller. Så, här kan ni fylla på med egna intryck mm, för här snackar vi Forza!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har precis lirat klart för idag. Vann en Mazda RX7 som jag bytte motor i. En 20B-wankelmotor. Vilken öronorgasm :P !! Fick dra upp ljudet rejält...

Måste även säga att jag blir mer och mer överraskad av Forza. Imorrn så ska jag bygga en Volvo S60 R. Kan inte bestämma mig om det blir Volvos egna kjolpaket eller Evolve-kjolarna... Kan lägga upp bild imorrn (om någon skulle va intresserad). Lägg gärna upp bilder på era egna bilar! Med tanke på hur mycket man kan ändra utseendet så kan det vara inspirerande att se andras åk.

Azore: Överlag så tycker jag motorljuden i Forza är snäppet bättre än GT4. Iaf på de bilar jag hittills kört. (saknar dock pssccchhh-ljudet från dumpventilen på turbobilarna... :lol: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste även säga att jag blir mer och mer överraskad av Forza. Imorrn så ska jag bygga en Volvo S60 R. Kan inte bestämma mig om det blir Volvos egna kjolpaket eller Evolve-kjolarna... Kan lägga upp bild imorrn (om någon skulle va intresserad). Lägg gärna upp bilder på era egna bilar! Med tanke på hur mycket man kan ändra utseendet så kan det vara inspirerande att se andras åk.

Jag har kört lite nu men inte så mkt än.. har inte heft tid... men när låser man upp stylingen? jag har bara låst upp fälgar och tonade rutor

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ferizi: Stylingen finns där från början, men du måste ha en bil som går att styla (mest japanska bilar, men även vissa andra).

Här e 3 av mina bilar:

Ursäkta kvaliteten :">

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag oxå märkt att inte alla går att styla nu, viket är synd.. jag tycker att man borde kunna styla saab 93en. jag kan lägga upp min honda 2000 sen och min volvo om det är någon som vill... Det värkar bara som det är du och jag Wankel som gillar detta spel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kul Ferizi! Lägg upp bilder på dina åk!

Jag tycker Forza Motorsport är bra, och jag är ganska kräsen när det gäller bilspel :angry: ... Det folk säger om att kontrollerna är orealistiska tycker jag inte stämmer. Att bilarna kränger och sladdar beror på att man gasar för mycket! Just ljudet och stylingmöjligheterna är mycket bättre än GT4 (där man nästan inte hörde skillnad på ljudet om man trimmade sportbilar).

Måste ju vara fler GTA-lirare än jag och Ferizi som gillar Forza. Kom igen och lägg upp bilder på era pärlor:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Bromsflärp" (som jag kallar det :P ), är den spoiler som kommer upp när man kliver på bromsen. Den fanns på SLR:en i GT4.

Köpte för övrigt en Nissan 240SX som jag satte i en rak 6:a med största turbon i (inte effektivt, men mycket "ketchupeffekt" när turbon väl börjar ladda). Den bilen ska du ha om du vill drifta. Ren kör glädje! Ljudet är inte heller så tokigt om man kör med "ombord-kamera".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...