Jump to content

Jason Newsted


Alpha
 Share

Recommended Posts

Jason Newsted spelade i bandet Floatsam & Jetsam (stavning kan vara fel), och gick med i Metallica efter Cliff Burtons död 1986. 2001 så hoppade han av Metallica för sitt sidoprojekt Echobrain, som tydligen inte funkade det heller. Han turnérade kort med Ozzy Osbourne, och nu är han med i Voivod och gör.. nåt.

^_^

Han är bassist alltså, kanske borde få med det också. :">

Redigerad av Topp3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och han var väl jävligt bra/duktig eller ;)

För han verkar känd ;)

Han var hur bra som helst. Ingen Cliff, men han var duktig. Han hade skön röst också, och såg astuff ut. :P

Flera mil bättre än #%&@ Rob Trujillo. ^_^

post-24-1115317104_thumb.jpg

Redigerad av Topp3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Den låten som jag mest lyssnar på är Nothing else Matters den e härlig ^_^;);) har lyssnat på den sen jag var två år :P ville bara säga det

Edit:ÄVem e det på Topp3 bild e det Jason eller Rob?

Redigerad av Mr Wise Guy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Eh, Toppy, är Rob verkligen dålig? Jag har inte hört så mycket mer än St. Anger från honom, så...

Det var Bob Rock som spelade bas på St. Anger, så någon Rob var inte med där. Han kom in efter alla låtar var klara.

Ja, han är sämst. Han var ok när han spelade med Ozzy, då han inte gick runt som en krabba på scenen och höl sig till basliret, men i Metallica är han hemsk. Basspelet, hans stil, hans röst och hans scennärvaro är helt fel. Vissa låtar som grundar helt på basen (ex. Bellz, är introt fel blir hela låten fel) förstörs totalt av hans jobbiga stil. Sanitarium blir också fel, vilket är synd på en så bra låt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var Bob Rock som spelade bas på St. Anger, så någon Rob var inte med där. Han kom in efter alla låtar var klara.

Hmm, konstigt... jaja.

Ja, han är sämst. Han var ok när han spelade med Ozzy, då han inte gick runt som en krabba på scenen och höl sig till basliret, men i Metallica är han hemsk. Basspelet, hans stil, hans röst och hans scennärvaro är helt fel. Vissa låtar som grundar helt på basen (ex. Bellz, är introt fel blir hela låten fel) förstörs totalt av hans jobbiga stil. Sanitarium blir också fel, vilket är synd på en så bra låt.

Aj då. =/ Men åter till Jasun.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jason är enligt mig den coolaste basisten Metallica har haft.

Sen att han kan sjunga är också jävligt bra.

Om vi ska snacka om Rob tycker jag inte det är nått större fel på honom, mer än att han är ful. Men han kommer aldrig upp till Burton eller Jasons klass.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...