Jump to content

Grafikproblem


samool
 Share

Recommended Posts

Jag har problem med min dator. Grafiken är riktigt skum och det är svårt att jobba för man ser inte vad man gör. Dessutom kan jag bara komma in i windows i felsäkert läge. Jag har formaterat datorn men det hjälper inte. Kan det vara något hårdvarufel? Något så enkelt som att grafikkortet sitter löst. Hur ska ja ta reda på var problemet ligger?

(jag bifogade en bild hur det ser ut i dxdiag. Den hittar ju inte vad grafikkortet heter osv. :lol: Fast i enhetshanteraren står det rätt namn på kortet...)

post-22-1112800292_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GeForce 4 Nvidia ti200

Vad menar du Cortez?

Jag har försökt att installera om drivrutiner utan framgång. Förklara dig mer pain to the max så jag förstår :rolleyes:

1 Hz är för lågt, pröva 85 istället.

Egenskaper för Bildskärm>Inställningar>Avancerat>Bildskärm, Kolla vad du har för Hz där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svarade så lite med flit, ville se om du förstod eller inte :D Och det gjorde du inte (helt normalt :rolleyes: ).

Saken är att du inte har något grafikkort alls. Inte ens det som finns som standard. WinXP ska klara av att visas i t.ex. 1024X768@32bit:60hz utan grafikkort. Men det är då avaktiverat eftersom det försöker använda ditt kort - som inte tycks gå att installera. Och det KAN vara så att du i "bios", har AGP avaktiverat. Agp är den grej som grfikkortet sitter fast på.

Det kan såklart finnas en massa anledningar till att du har det här probblemet...

Kolla i enhetshanteraren, ta gärna en bild på det om det finns en massa fråge- och/eller utropstecken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag testat allt som överhuvudtaget går att testa o nu får jag inte igång datorn ens längre. Inte ens i felsäkert läge. Skriver från föräldrarnas burk nu. Jag ringde supporten o dom rådde mig till att lämna in den vilket vi kommer att göra. Det fiffiga är att den är över 2½ år gammal och vi har support och gratis hämtning och gratis byte av delar i 3 år så med lite tur så har dem inte kvar så pass gamla grafikkort så man kanske får ett nytt =). Så blev det när hårddisken krascha sist iaf :rolleyes: Aja men tack för hjälpen alla iaf!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bäst och billgast går inte ihop. Det bästa grafikkortet på marknaden kostar väl 5-6000 kronor, de billigaste kostar 3-400 kronor. Säg vad du har för budget så kanske nån hjälpa dig.

Den ligger på sådär 500-700 kr men fyller år snart och får väll 1000 kr då

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...