Jump to content

De sju samurajerna


GEAS
 Share

Recommended Posts

Såg en annan topic om en film, och här är ännu en. De sju samurajerna, helt underbar film. Den tuffaste är han som jag inte kommer ihåg namnet på, som är den kalrt bästa av dem, eliten. The silent one. Och han skumma snubben med skägg, som förövrigt är med i Yojimbo (tror jag den heter.).

SAMUPAN_408157_0.jpg

Eliten är han till höger. han med skägg är han med skägg. Var längesen jag såg filmen nu, så jag minns inte deras namn.

post-24-1112791929_thumb.jpg

Redigerad av GEAS
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker filmen är rätt så bra, bara jävligt gapig. Också störigt att den är svartvit

Svart/vitt är ju skönaste typen av film.

Tänk bara på de extremt gosiga gammla Åsa Nisse avsnitten! :rolleyes: Riktigt mycket mums.

Eller 'The Longest Day', krigsfilm i svartvit.... mmmmm den är extremt god! :lol:

Svartvit = Wee! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar också den killen mest B)

Det är ballt när dom hittar honom, de han håller på med.. Jag älskar konceptet med att typ en efter en dör... Och nej, det har inget med dokusåpor att göra :P

:lol: spoiler :rolleyes: synd bara att eliten dör :'( :rolleyes:

Skulle kasnke haft liiiite större spoiler, läste det men det gör inte så mycket för jag ska inte se den :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var ett tag sen jag såg Shichinin no Samurai, men tycker fortfarande det är den bästa filmen genom tiderna. Att den ligger femma på imdb top-250 säger väl en hel del.

Kan lugnt rekommendera andra Kurosawa filmer också, speciellt Ran och Yojimbo.

Rolig sak är Oni, som skrivits av Kurosawa själv, men regisseras av hans son, Hisao Kurosawa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Haha, nej. Det ska inte finnas spoilers, isåfall ska man skriva spoilervarning i antingen topicnamnet eller beskrivningen.

Pucko!

Dumma unge. Man kan inte diskutera en film utan att spoila. Jävla blasé.

EDIT: Jag kan förövrigt säga att flera samurajer dör. Han med skägget dör, eliten dör, och flera andra.

Redigerad av GEAS
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...