Jump to content

Är det normalt


NiKe-eKiN
 Share

Recommended Posts

Jag är 18år nu och har aldrig supit, det är onormalt enligt många. Endel säger även att jag är löjlig för att jag inte super men jag ser inte det löjliga i att inte supa.

Har själv försökt att hjälpa tjejer som kommit i kontakt med sprit men det är inte lätt då de bara tänker på deras "respekt" och vad folk tycker om dem och inte hur kroppen mår om 15år t.ex.

Titta på fyllerister ute i centrum och i förorter, vill man bli så?

Säger inte att man blir så men det finns ju en risk. Har varit väldigt insatt i detta och hade för ett tag sedan även en hemsida om just alkohol bland unga. Jag vet inte riktigt vart problemet ligger men enligt mig tror jag att endel hänger på föräldrarna, många är för slappa idag.

Har haft en ganska hård uppfostran hon min pappa, mina föräldrar är skilda. Men jag har alltid varit mot alkholol och droger.

Men som denna topic handlar om så är det aldrig normalt att supa i fjortonårs ålder men det är ju inte ovanligt här i Sverige att det händer.

Detta är en bra grej som händer i min kommun just nu, http://www.solna.se/templates/Page_solna_s...nu.asp?id=16399

Det handlar om drogförebyggande, det är då föräldrar/vuxna som är ute och letar efter berusade eller fulla ungdomar. Har funderat på att gå me men jag har ett plugg att tänka på, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Full? Finns ju folk som blir "fulla" efter folköl :rolleyes: Eller, det tror de iaf :lol:

Nej, har aldrig vart full.. än..

En kille på min förra skola blev "hög" efter att han rökt vanligt gräs. Sådant man har på gräsmattor alltså.

Kan tillägga att jag aldrig varit full.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det normalt att 14 åringar super sig fulla med 46%alkohol :wub:

Känner några som ska göra det :">

:lol: Säg när ni gjorde det för först gången :rolleyes:

ja har aldrig gjort det

Hehe nej för de skulle dött innan de ens nådde 1% :rolleyes:

Nej jag fattar vad du menar men du formulera dig fel...

I dagens samhälle är det nog det, tyvärr. Men jag motarbetar det! Jag har aldrig varit full! B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det normalt att 14 åringar super sig fulla med 46%alkohol :huh:

Känner några som ska göra det :">

:rolleyes: Säg när ni gjorde det för först gången :blink:

ja har aldrig gjort det

Min kompis drack en typ vääääldigt mycket absolut citron när han var 13,5 år

han var typ bakis i 3 dar, och sov konstant i typ 1,5 :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min kompis svepte ett glas whisky när han var typ i samma ålder (han trodde det var äppeljuice :rolleyes: )

Ajdå... dock så borde han ju ha känt att det luktade (och smakade) lite starkt, och spottat ut, menar det är ganska stor skillnad på äppeljuice och whisky både i doft och smak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...